افزایش تولید در حوزه نفت و گاز با استفاده از ظرفیت بخش‌ خصوصی

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به‌منظور افزایش تولید در حوزه نفت و گاز با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی تصمیم‌هایی اتخاذ کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که شامگاه یکشنبه (۲۲ آبان‌ماه) به ریاست سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، برنامه وزارت نفت برای توسعه هشت پتروپالایشگاه جدید در سواحل جنوبی کشور ازسوی بخش خصوصی مطرح و مقرر شد صندوق توسعه ملی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود در تأمین مالی این طرح‌ها مشارکت کند.

با اجرای طرح‌های یادشده ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی ایران به دو برابر مقدار کنونی افزایش خواهد یافت.

موضوع تسویه بدهی‌های دولت به صندوق توسعه ملی از طریق واگذاری حق بهره‌برداری از میدان‌های مشترک ایران و کشورهای همسایه به این صندوق با تأکید بر میدان‌های اولویت‌دار مطرح و مقرر شد وزارت نفت تمهیدهای لازم را در این زمینه فراهم آورد.

در این نشست برنامه وزارت نفت برای ارتقای ظرفیت تولید نفت خام مطرح و مقرر شد دولت به تأمین منابع مالی کافی برای سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت در این حوزه کمک کند.

هدف برنامه یادشده افزایش ضریب بازیافت نفت از میدان‌های موجود و نوسازی تجهیزات استخراج متعلق به شرکت ملی نفت ایران است. انتظار می‌رود با اجرای این طرح جایگاه ایران در بازار جهانی نفت در سال‌های آینده ارتقا یابد.

کد خبر 464156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =