ساخت پارک‌های پتروشیمی با استفاده از ظرفیت شهرک‌های صنعتی شتاب می‌گیرد

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، تملک زمین را برای احداث شهرک‌های تخصصی پتروشیمی زمان‌برترین مورد اعلام کرد و گفت: سرعت احداث پارک‌های پتروشیمی به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش با استفاده از ظرفیت موجود شهرک‌های صنعتی استان‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس غلامی امروز (دوشنبه، ۲۳ آبان‌ماه) در نشست بررسی ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی چهار استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان‌وبلوچستان به‌منظور ایجاد شهرک‌های تخصصی و تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای در شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست امضا کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه مسائل و موارد مرتبط با ایجاد شهرک‌های تخصصی و از جمله ۱۳ پارک پتروشیمی که روند احداث آنها هفته گذشته با معاون اول رئیس‌جمهوری بررسی شد، مطرح، بررسی و رفع می‌شود.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با اشاره به اینکه ایجاد شهرک تخصصی خصوصی در زمینه صنایع تکمیلی به‌دلیل طی فرآیندهای سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی بسیار زمان‌بر است، گفت: تملیک زمین در بحث ایجاد شهرک‌های تخصصی پتروشیمی سخت‌ترین و زمان‌برترین مورد است.

غلامی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهای آماده شهرک‌های صنعتی با توجه به نیاز سرمایه‌گذاران پارک‌های پتروشیمی، توسعه صنایع تکمیلی را سرعت می‌بخشد، زیرا مجوزهای لازم از پیش دریافت شده است.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی باید مطالعات تخصصی انجام و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران معرفی شود، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی، صادرات محصولات نهایی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر و افزایش اشتغال‌زایی تأکید بسیار دارد و به جد پیگیر این موضوع است.

نشست بررسی ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی چهار استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان‌وبلوچستان به‌منظور ایجاد شهرک‌های تخصصی و تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی امروز (دوشنبه، ۲۳ آبان‌ماه) با حضور عزیزالله قربانی، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهار استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان‌وبلوچستان برگزار شد. مدیران عامل شهرک‌های صنعتی چهار استان در این نشست پیشنهادها و ظرفیت‌های خود را برای ایجاد شهرک‌های تخصصی پتروشیمی عنوان کردند تا سرمایه‌گذاران صنایع تکمیلی پتروشیمی از این فرصت‌ها و بسترهای موجود بهترین بهره‌وری را داشته باشند.

کد خبر 464161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =