سند برنامه راهبردی توسعه فناوری‌های اولویت‌دار وزارت نفت تدوین می‌شود

مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت گفت: با هدف دریافت فناوری‌های اولویت‌دار صنعت نفت، سند برنامه راهبردی توسعه فناوری وزارت نفت به‌همراه سبک و مسیر اکتساب فناوری‌ها در حال تدوین است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محمد چهاردولی روز چهارشنبه (۲۵ آبان‌ماه) در رویداد هم‌اندیشی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با انجمن‌های علمی بالادستی نفت و گاز اظهار کرد: ایجاد تعاملات قوی میان دانشگاه و صنعت، از راهبردهای اصلی صنعت نفت است که در این رابطه و با هدف تحکیم این ارتباطات دو سویه، طرح‌های کلان پژوهشی با دانشگاه‌ها با بهره‌گیری از درس آموخته‌های پروژه‌های پژوهشی قبلی، با هدف احصای فناوری‌های اولویت‌دار و اکتساب آن فناوری مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی افزود: پارسال ۲ طرح تعریف شده تبدیل به قرارداد شده و امسال نیز قرارداد یک عنوان طرح منعقد شد و مقرر شده تا ۳ عنوان قراردادی دیگر تا پایان سال به انجام برسد.

مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت از راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی و همچنین شیوه‌نامه صحه‌گذاری دانش فنی صنعت نفت به‌عنوان اقدام‌های عملیاتی وزارت نفت در مسیر اعتلای تعاملات فناورانه با دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: در همین زمینه بازنگری فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

چهاردولی تصریح کرد: تحقق اهداف سند راهبردی انرژی کشور و لزوم تمرکز ویژه بر تحصیل فناوری‌های روز در چارچوب جلوگیری از خام‌فروشی نفت، نیازمند نقشه راه دقیقی است که انجمن‌های تخصصی نفت و گاز می‌توانند به‌خوبی در آن به ایفای نقش بپردازند.

کد خبر 464225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =