جلوگیری از انتشار ۱۶۴ میلیون تن آلاینده هوا و گاز گلخانه‌ای با توسعه گازرسانی در ایران

سرپرست مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با توسعه گازرسانی در کشور از انتشار ۱۶۴ میلیون تن آلاینده هوا و گاز گلخانه‌ای جلوگیری شده است، گفت: گازرسانی روستایی تأثیر به‌سزایی در حفظ محیط زیست و کاهش سوخت‌های فسیلی داشته است. 

به گزارش خبرنگار شانا، سیدجلال نورموسوی امروز (یکشنبه، ۲۹ آبان‌ماه) در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با گازرسانی‌های انجام‌شده در کشور و به‌ویژه روستاها، هم از قطع درختان جلوگیری شد و هم استفاده از سوخت مازوت کاهش یافته است، همچنین وزارت نفت موفقیت‌های خوبی در جمع‌آوری گازهای مشعل داشته است.

وی همچنین با قدردانی از مصوبه اخیر وزیر نفت برای تسهیل در اجرایی شدن پروژه‌های محیط زیستی منطقه پارس جنوبی به‌منظور کاهش انتشار SO۲ و مشعل‌سوزی، ادامه داد: با پیشرفت به‌هنگام پروژه‌های مصوب دولت که تاکنون حدود ۲۶ درصد پیشرفت داشته‌اند، شاهد بهبود محسوس و قابل توجهی در کیفیت محیط زیست منطقه عسلویه خواهیم بود.

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با بیان اینکه امیدواریم همه نیروگاه‌های پایه گازسوز از سوخت گاز استفاده کنند، تصریح کرد: خوشبختانه اقدام‌های بسیاری در وزارت نفت برای حفظ محیط زیست انجام شده که یکی از آنها جمع‌آوری گازهای مشعل است.

به گزارش شانا، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست امروز (یکشنبه، ۲۹ آبان‌ماه) در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران گشایش یافت و دوم آذرماه به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 464717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =