بیدبلند خلیج فارس واحد تصفیه فاضلاب و پساب شهرستان بهبهان را احداث می‌کند

واحد تصفیه فاضلاب و پساب شهرستان بهبهان با ظرفیت روزانه ۲۸ هزار مترمکعب با امضای تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور استفاده بهینه از منابع آبی و کنترل آلودگی‌های محیط زیستی از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه سه‌جانبه احداث واحد تصفیه فاضلاب و پساب شهرستان بهبهان به ظرفیت ۲۸ هزار مترمکعب امروز (یکشنبه، ۲۹ آبان‌ماه) در حاشیه بیستمین نمایشگاه محیط زیست، میان محمود امین‌نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، محمدجواد اشرفی، مدیرکل اداره محیط زیست استان خوزستان و محمدرضا کرمی‌نژاد، مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان امضا شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در این آیین با اشاره به اینکه ماهیت این مجتمع محیط زیستی است، اظهار کرد: گازهای همراه نفت که سال‌ها در کشور سوزانده می‌شد هم‌اکنون در این پالایشگاه به‌عنوان خوراک استفاده می‌شود و خلق ثروت می‌کند.

وی به تزریق ۸۰۰ میلیون دلار ارز در سامانه نیما در کمتر از یک سال و نیم تولید تجاری بیدبلند خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: افزون بر اجرای ۳.۴ میلیارد دلار پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، یک میلیارد یورو طرح «بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل» هم از سوی این شرکت در حال اجراست که ۳۴ درصد پیشرفت دارد و در عرصه چهار استان انجام می‌شود که افزون‌بر حفظ محیط زیست، به تأمین خوراک پایدار این مجتمع کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: طرح تولید PDH/PP به ارزش یک میلیارد دلار به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش پروپان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر نیز از دیگر طرح‌های توسعه‌ای این شرکت است که اشتغال‌زایی هم به همراه دارد.

امین‌نژاد با اشاره به قرارداد ۲۵ هزار مترمکعبی این پالایشگاه برای استفاده از تصفیه‌خانه بهبهان با آبفای خوزستان افزود: بیدبلند خلیج فارس روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار مترمکعب از تصفیه‌خانه بهبهان برداشت و آب تولید می‌کند که حدود ۷ تا ۸ هزار مترمکعب از سوی پالایشگاه مصرف و ۲۵ هزار مترمکعب آب تصفیه‌شده و استاندارد برای شهرستان بهبهان تأمین می‌شود.

وی به محدودیت منابع آبی در کشور اشاره و اظهار کرد: ۲۸ هزار مترمکعب فاضلاب شهرستان بهبهان بدون تصفیه وارد رودخانه مارون می‌شود که به‌منظور جلوگیری از این روند، شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تصفیه‌خانه شهرستان بهبهان را خواهد ساخت.

کد خبر 464719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =