۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
  • کد خبر: 464812
صادرات نفت اوپک در حال کاهش است

شرکت پترولجستیک از کاهش قابل‌توجه صادرات نفت خام اعضای اوپک در نیمه نخست ماه نوامبر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت پترولجستیک اعلام کرد که صادرات نفت خام اوپک تاکنون در ماه نوامبر به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و آمارها حکایت از آن دارد که اعضای این سازمان در حال عمل به تعهدهای خود در قالب توافق کاهش عرضه اوپک‌پلاس (ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک) هستند.

اوپک‌پلاس در پرتو چشم‌انداز نامطمئن اقتصادی در نشست پیشین وزارتی این ائتلاف تصمیم گرفت تولید اعضای این ائتلاف را از ماه نوامبر ۲ میلیون بشکه در روز، حدود ۲ درصد از تولید جهانی، کاهش دهد.

جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا از این تصمیم انتقاد کرده است.

دیدگاه پترولجستیک ارزیابی اولیه از رقمی است که اعضای اوپک در قالب توافق کاهش عرضه اوپک‌پلاس به آن عمل می‌کنند.

دانیل گربر، مدیرعامل پترولجستیک در این باره گفت: صادرات اوپک در نیمه نخست ماه نوامبر به مقدار قابل‌توجهی کاهش یافته است، اما مسائل مربوط به زمان‌بندی به این معناست که چند روز نخست نوامبر به‌طور غیرعادی صادرات نفت کشورهای عضو این سازمان پایین بوده است.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که در طول ماه بهبودی جزئی داشته باشیم، اما به نظر می‌رسد حجم معاملات نسبت به بالاترین سطح ماه اکتبر کاهش یابد.

مدیرعامل پترولجستیک تصریح کرد: انتظار می‌رود صادرات نفت اعضای اوپک در ماه نوامبر تا یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد که این موضوع نشان می‌دهد اوپک‌پلاس براساس سهمیه تولید تعیین‌شده گام بر می‌دارد.

سهم اوپک از کاهش در قالب توافق اوپک‌پلاس روزانه یک میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه است، بنابراین کاهش روزانه یک میلیون بشکه‌ای صادرات نشان می‌دهد بخشی قابل‌توجهی از کاهش توافق‌شده در حال اجراست.

پترولجستیک مستقر در ژنو از جمله شرکت‌هایی است که به‌دلیل کمبود اطلاعات به‌موقع از سوی تولیدکنندگان، عرضه نفت اوپک و دیگر تولیدکنندگان در بازار جهانی را با ردیابی نفتکش‌ها و روش‌های دیگر ارزیابی می‌کند.

کد خبر 464812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =