اوپک‌پلاس درباره مقدار عرضه نفت محتاط است

وزیر انرژی عربستان گفت: اوپک و متحدانش درباره مقدار تولید نفت محتاطانه عمل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عبدالعزیز بن‌سلمان در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی (کاپ ۲۷) در شرم‌الشیخ مصر به خبرنگار تلویزیون بلومبرگ گفت: اوپک‌پلاس (سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش) درباره تولید نفت محتاط خواهد بود.

این سخنان نشان می‌دهد اعضا پیش از برگزاری نشست وزارتی اعضای اوپک و اوپک‌پلاس در ماه دسامبر با ابهام‌هایی درباره شرایط اقتصادی جهان روبه‌رو هستند.

وزیر انرژی عربستان اظهار کرد: موضع ما محتاط بودن، مسئولیت‌پذیری و در نظر گرفتن نیازهای بازار است.

بن‌سلمان گفت: چین اکنون با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا در حال اعمال محدودیت‌های بیشتر و قرنطینه شهرهای بیشتری است و این پرسش در ذهن اعضای اوپک‌پلاس باقی است که آیا چین به سیاست قرنطینه شدید پایان می‌دهد یا خیر.

وی با اشاره‌ای آشکار به اقدام‌های بانک‌های مرکزی بزرگ برای افزایش نرخ بهره با هدف مهار تورم، تصریح کرد: این تصمیم برای جلوگیری از رکود است، ما اقدام‌های بانک‌های مرکزی و اظهاراتشان را زیر نظر داریم.

با کاهش بعضی از محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در چین قیمت‌های جهانی نفت خام حدود سه درصد افزایش یافت.

اوپک‌پلاس با وجود مخالفت با کاهش تولید از سوی آمریکا و دیگر مصرف‌کنندگان تصمیم گرفتند تولید خود را در ماه اکتبر روزانه ۲ میلیون بشکه کاهش دهند.

نشست ۱۸۵ عادی اوپک وزیران نفت و انرژی اوپک روز سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) و سی‌وچهارمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس چهارم دسامبر (۱۳ آذرماه) در وین برگزار می‌شود.

کد خبر 464130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =