اوپک‌پلاس به برقراری تعادل در بازار کمک می‌کند

وزیر انرژی امارات متحده عربی از تمایل اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس برای عرضه نفت موردنیاز و تلاش برای برقراری تعادل در بازار جهانی نفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سهیل المزروعی روز دوشنبه (نهم آبان‌ماه) در جریان یک رویداد مهم صنعتی در ابوظبی با اشاره به تمایل ائتلاف اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) برای عرضه نفت مورد نیاز جهان گفت: ائتلاف تولیدکنندگان بزرگ نفت همواره به‌دنبال برقراری تعادل در بازار است.

وی افزود: اوپک‌پلاس همواره یک ائتلاف فنی قابل اعتماد برای برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا خواهد بود.

آموس هوچستاین، مشاور امنیت انرژی ایالات متحده نیز ضمن سخنرانی در این کنفرانس گفت: انرژی باید به‌طوری قیمت‌گذاری شود که امکان رشد اقتصادی را فراهم کند. به این‌ ترتیب سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش نفت و گاز نیاز است.  

اعضای اوپک‌پلاس در ماه اکتبر با کاهش قابل‌توجه تولید نفت (۲ میلیون بشکه در روز از ماه نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۳) موافقت کردند؛ اقدامی که یکی از بزرگ‌ترین درگیری‌ها را با غرب ایجاد کرد، زیرا دولت آمریکا این تصمیم غافلگیرکننده را کوته‌نگری خواند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی نیز روز دوشنبه اظهار کرد: عربستان سعودی و امارات متحده عربی، تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان، در حال افزایش تولید و پالایش هستند و روی هیدروژن پاک کار می‌کنند.

سلطان الجابر، مدیرعامل شرکت ملی نفت امارات (ادنوک)، پیش از این گفته بود توقف سرمایه گذاری‌ها در ذخایر هیدروکروبوری به‌دلیل افت طبیعی ظرفیت آنها سبب کاهش روزانه ۵ میلیون بشکه‌ای نفت از عرضه فعلی در سال می‌شود.

به گفته وی، جهان به بالاترین سطح انرژی و پایین‌ترین مقدار انتشار گازهای گلخانه‌ای نیاز دارد.

کد خبر 463505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =