اوپک‌پلاس تصمیم صحیحی برای عرضه نفت در بازار گرفت

دبیرکل سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت (اوآپک) بر درستی تصمیم ائتلاف اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش عرضه روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای در ماه نوامبر صحه گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، علی بن سبت گفت: تصمیم اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش) برای کاهش تولید نفت درست و در زمانی مناسب گرفته شده است.

وی افزود: در این تصمیم تردید درباره شرایط اقتصادی جهانی لحاظ شده است و با رویکرد موفقیت‌آمیز اوپک‌پلاس در اتخاذ گام‌های پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از هرگونه نبود تعادل در بازار نفت، به‌ویژه بین عرضه و تقاضا، همسو بود.

کشورهای مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، عراق، الجزایر، لیبی، بحرین، کویت، تونس و سوریه، عضو این سازمان نفتی هستند که در سال ۱۹۶۸ با عضویت ۱۱ کشور عربی تاسیس شد و مقر آن در کویت است.

کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌وسومین نشست خود با کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید از ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) تا دسامبر سال ۲۰۲۳ به اجماع رسیدند.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرده است.

کد خبر 463153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =