پروژه جدید گازرسانی به اردبیل به‌زودی کلید می‌خورد

استاندار اردبیل اعلام کرد که پروژه جدید گازرسانی به اردبیل تا سه ماه آینده با انجام مطالعات کلید می‌خورد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدحامد عاملی در تشریح نشست امروز (دوشنبه، هفتم آذرماه) با علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و مجید چگنی، مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: در این نشست درباره پایداری گاز استان اردبیل گفت‌وگو شد. با توجه به اینکه اردبیل در انتهای خط لوله گازکشی کشور قرار دارد و از استان‌های سردسیر است، در زمان اوج مصرف گاز، با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم قطعی گاز در استان سبب چالش‌های اجتماعی شود، تصریح کرد: قطعی گاز به‌ویژه در حوزه تأمین گاز تولید و کشاورزی آسیب‌های جدی به محصولات کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای وارد می‌کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: یکی دیگر از موضوع‌های مطرح‌شده در نشست امروز، مصوبه‌های سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل بود که مربوط به تأمین گاز بزرگ‌ترین گلخانه شمال استان اردبیل است که نحوه تأمین گاز آن بحث و بررسی شد تا عملیات گازرسانی از گرمی به پارس‌آباد و از پارس‌آباد به اصلاندوز انجام شود. این پروژه تا هفته آینده تجهیز کارگاه می‌شود و فاز دوم آن نیز با حضور پیمانکار آغاز خواهد شد.

عاملی تأکید کرد: موضوع بعدی که در نشست امروز مطرح شد این بود که گاز مصرفی برخی واحدهای تولیدی به‌دلیل ابلاغیه سال ۱۴۰۰ وزارت صمت در صدور تعرفه با مشکل روبه‌رو شده بودند که با توضیحات مدیرعامل شرکت گاز ایران مقرر شد نحوه محاسبه گاز واحدهای تولیدی با نظر دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه بازنگری شود.

کد خبر 465184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =