نشست هم‌اندیشی بازآرایی ساختار پژوهش و فناوری نفت برگزار شد

مدیران و رؤسای پژوهش و فناوری شرکت‌های نفت و گاز اروندان، ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری ایران در نشستی به بررسی فرآیند بازنگری ساختار پژوهش و فناوری و بهبود آن پرداختند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، نشست هم‌اندیشی بازآرایی ساختار پژوهش و فناوری در شرکت‌های اصلی و تابع وزارت نفت، با حضور عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل، مدیران و رؤسای پژوهش و فناوری این شرکت و شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری ایران صبح روز دوشنبه (هفتم آذرماه) به میزبانی نفت و گاز اروندان برگزار شد.

این نشست به‌دنبال تحقق اهداف آیین‌نامه تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی در صنعت نفت ابلاغی امسال هیئت وزیران برگزار شد.

عذاری‌اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ابتدای این نشست با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم دانش‌بنیان شدن صنعت نفت گفت: شرکت نفت و گاز اروندان از ابتدای دولت سیزدهم با اقدام‌های گسترده در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار گرفته و دستاوردهای مهمی در این رابطه داشته است.

وی افزود: موضوع رویکرد دانش‌محور در صنعت نفت و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به غیر از فناوری و رفع نیازها، آورده‌های فرعی دیگری نیز همچون اشتغال‌آفرینی و امیدآفرینی به‌دنبال خواهد داشت که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: در این مسیر و راهبرد مهم در صورت وجود ساختار و تفکر دانش‌بنیان در سازمان، در تعامل با شرکت‌ها و مراکز دانش‌بنیان تعارض ایجاد نخواهد شد.

رضا عاشوری‌زاده، معاون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهش معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ضمن قدردانی از پیشنهادهای ارائه‌شده گفت: تعریف ساختاری واحد برای همه شرکت‌های تابع با توجه به ماهیت متنوع آنها ممکن نیست و در واقع ما به‌سمت یک الگوی نوآورانه و مشترک به‌منظور تحقق دانش‌بنیان شدن صنعت نفت پیش خواهیم رفت.

در این نشست رؤسا و مدیران پژوهش و فناوری شرکت‌های نفت و گاز اروندان، ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری ایران به بیان تجارب خود در شرکت‌های مربوطه در حوزه پژوهش و فناوری پرداختند و پیشنهادهایی برای بهبود ساختار و بازنگری در آن ارائه کردند.

کد خبر 465193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =