شرکت پایانه‌های نفتی پیشگام در اجرای الزام‌های ایمنی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: این شرکت در اجرای الزام‌های حوزه ایمنی پیشگام بوده و این مسئله در موارد مختلف ثابت شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز دوشنبه (هفتم آذرماه) در نشستی با حضور مظاهر انصاری، مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت (اچ‌اس‌ئی) اظهار کرد: جزیره خارک در حیات اقتصادی کشور نقشی بسیار مهم و حیاتی دارد، این جزیره نقطه‌ای است که آخرین زنجیره تولید انرژی کشور به اقتصاد جهانی وصل می‌شود و ۹۳ درصد نفت خام کشور از اینجا به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه تأسیسات جزیره خارک از نظر استمرار جریان تولید نفت نه‌تنها برای کشور ایران بسیار حیاتی است، بلکه از نظر بین‌المللی نیز اهمیت دارد، تصریح کرد: در طول دوران جنگ تحمیلی با وجود همه فشارهای دشمن و تراکم بمباران‌ها روی جزیره خارک، کارکنان شرکت نفت در کنار مردم اجازه ندادند صدور نفت حتی برای یک روز قطع شود.  

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران مهم‌ترین، حیاتی‌ترین وکلیدی‌ترین پایانه کشور از نظر منابع فیزیکی و تأسیساتی را پایانه نفتی خارک دانست و گفت: این شرکت در اجرای الزام‌های حوزه ایمنی پیشگام  بوده و این مسئله در موارد مختلف از جمله حوادث ثابت شده است و نیروهای ما عملیات‌های بی‌سابقه‌ای را در حوزه ایمنی انجام داده‌اند.

اسدروز با بیان اینکه نگاه ایمن به فرآیندها در تار و پود فعالیت‌های شرکت به‌منصه ظهور رسیده است و این به‌دلیل حضور نیروی انسانی متعهد، متخصص و تجهیزات همیشه آماده به‌کار است، خطاب به مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه به بازدید میدانی که از منطقه داشتید برای رفع کمبودها و جذب بودجه‌های لازم این شرکت در ستاد وزارت کمک کنید تا بتوانیم به‌صورت بهینه برای انجام وظایف خود تلاش کنیم و به فناوری روز تجهیز شویم.

ضرورت تقویت بخش مهندسی ایمنی

مظاهر انصاری، مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت نیز در این نشست با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که در جمع کارکنان خط مقدم جبهه‌ اقتصادی کشور هستیم و شما کارکنان پرتلاش در راهبردی‌ترین قطب اقتصاد کشور خدمت و فعالیت می‌کنید، تأکید کرد: کارکنان صنعت نفت اکنون در خط مقدم جبهه‌ و جنگ اقتصادی هستند و شما سربازان در صف نخست این نبرد، جانانه در حال مبارزه هستید.

وی با اشاره به نگاه حمایتی اچ‌اس‌ئی  وزارت نفت تصریح کرد: تفکر و نگرش به مقوله اچ‌اس‌ئی باید تغییر کند و مشکلات پروژه‌های حوزه اچ‌اس‌ئی را باید با جدیت و پیگیری به نتیجه برسانیم. پروژه جامع اطفای حریق مخازن خارک نیز پیگیری می‌شود.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت با تأکید بر اینکه  زمانی کار ما ارزش می‌یابد که در کنار شما یک هم‌افزایی داشته باشیم و یک گام به جلو برداریم، گفت: بخش مهندسی ایمنی ما باید تقویت شود و به سمت سیستم‌های پیشگیری پیش رویم و خلاقانه عمل کنیم.

گفتنی است در این نشست مدیران، رؤسا و کارشناسان گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده و برنامه‌های در حال اقدام در حوزه اچ‌اس‌ئی و مشکلات و چالش‌ها و راهکارهای ارتقای ایمنی بیان کردند.

کد خبر 465231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =