افزایش ۲۶ درصدی گاز تحویلی به نیروگاه‌های گیلان

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از افزایش ۲۶ درصدی گاز تحویلی به نیروگاه‌های این استان در آبان‌ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عیسی جمال نیکویی در این باره گفت: مصرف گاز گیلان در آبان‌ماه امسال با 5 درصد افزایش به ۶۵۶ میلیون مترمکعب رسید که به‌دلیل افزایش حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌های استان است.

وی افزود: نیروگاه‌های استان در این ماه ۲۵۲ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به مصرف گاز در بخش خانگی اظهار کرد: با وجود جذب حدود ۴۰ هزار مشترک جدید در سال ۱۴۰۰، مصرف گاز در حوزه خانگی با ۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۲۷۲ میلیون مترمکعب رسید که این موضوع نشان از مدیریت بهینه مصرف از سوی مشترکان گاز طبیعی در گیلان دارد.

جمال نیکویی، مدیریت مصرف توسط مشترکان خانگی گاز را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: صرفه‌جویی و مدیریت مصرف از سوی مشترکان گاز خانگی سبب شد حجم بیشتری از گاز ورودی به استان به بخش نیروگاهی تحویل شود.

وی همچنین از مصرف ۱۰۱ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های تجاری و صنعتی و ۳۱ میلیون مترمکعب گاز در بخش حمل‌ونقل خبر داد و گفت: مصرف گاز در این بخش‌ها نسبت به‌ مدت مشابه پارسال تغییر چندانی نداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان از همه مشترکان گاز درخواست کرد همانند سال‌های گذشته با مدیریت مصرف گاز، رعایت دمای آسایش (۱۸ تا ۲۱ درجه) و استفاده از لباس‌های مناسب و ضخیم‌تر در ایام سرما، ضمن کاهش هزینه‌های خانوار، شرایط را برای توزیع پایدار و مطمئن گاز در فصل زمستان برای همه نقاط استان فراهم کنند.

کد خبر 465244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =