فراخوان شرکت نفت و گاز پارس برای اجرای پروژه پژوهشی

رئیس پژوهش و فناوری و کانون تفکر شرکت نفت و گاز پارس از انتشار فراخوان پژوهشی مورد نیاز این شرکت برای تولید ایمن و پایدار گاز از میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عباسعلی پرتقالی با بیان اینکه واحد پژوهش و فناوری این شرکت برای اجرای پروژه‌های پژوهشی از طریق فراخوان به شناسایی و انتخاب مجریان واجد شرایط اقدام می‌کند، توضیح داد: برای مشارکت بیشتر مراکز پژوهشی و دانشگاهی و توسعه زیرساخت‌های فناورانه حوزه تعمیرات و بهره‌برداری از تأسیسات پارس‌ جنوبی، پروژه پژوهشی با عنوان «تحلیل علل ریشه‌ای حوادث RCFA خط لوله دریایی، ارزیابی یکپارچگی و تبیین شرایط استمرار تولید از میدان گازی پارس جنوبی» تعریف شده است.

وی با اشاره به احداث و بهره‌برداری از بیش از ۳ هزار کیلومتر خط لوله دریایی ۳۲ اینچ در بستر خلیج فارس به‌عنوان شاهرگ‌های انتقال گاز از تجهیزات فراساحل میدان پارس جنوبی به پالایشگاه‌های خشکی مستقر در منطقه عسلویه و کنگان گفت: در این پروژه پژوهشی مطالعات میدانی در زمینه ارزیابی و شناسایی علل و مخاطرات ناشی از مکانیسم‌های تخریب بالقوه موجود در خطوط لوله دریایی انجام می‌شود تا با انجام اقدام‌های اصلاحی، در راستای اهداف متعالی این شرکت در زمینه برداشت صیانتی و ایمن و افزایش بهره‌وری از دارایی‌های فیزیکی تأسیسات پارس جنوبی گام برداریم.

رئیس پژوهش و فناوری و کانون تفکر شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: شرح کار این فراخوان در سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (ساتع) قابل مشاهده است.

پرتقالی مهلت ارسال پیشنهادها پژوهشی را تا پایان آذرماه امسال اعلام و تأکید کرد: مدارک صرفاً از طریق سازوکار اجرایی سامانه ساتع دریافت و نتایج از طریق همان سامانه اعلام خواهد شد.

کد خبر 465343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =