سامانه تهیه و تأیید شرح کار در شرکت نفت مناطق مرکزی راه‌اندازی شد

سامانه شرح کار در چهار فاز اصلی تهیه و تأیید، تهیه و تصویب RFCS، انجام تشریفات مناقصه و کنترل پروژه به‌همت کارشناسان و متخصصان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و به‌منظور ارتقای شفافیت و کارایی بیشتر در زمان اجرا، راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی، مالک قنواتی، سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این‌ باره افزود: این سامانه با هدف ایجاد بستر مناسب الکترونیکی برای انجام مراحل مختلف فرآیند پروژه به‌صورت مکانیزه و برخط تحت شبکه، طراحی و راه‌اندازی شد که با عملیاتی شدن این سامانه‌، تمامی مراحل تهیه و تأیید شرح کار به‌صورت شفاف، چابک و قابل پیگیری با مشارکت مؤثر ذی‌نفعان رؤیت می‌شود.

وی در توضیح فرآیند کاری این سامانه اظهار کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مبتنی بر زیرساختIT، تمامی داده‌های فرآیند مورد نظر در مراحل مختلف جمع‌آوری، دسته‌بندی و به‌روزرسانی می‌شود و امکان اندازه‌گیری و تحلیل عملکرد فرآیند در مسیر شناسایی گلوگاه‌های اجرایی و بهبود مستمر با حذف آنها فراهم می‌شود.

سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به مراحل چهارگانه پروژه‌، از انجام فازهای مربوط به تهیه و تصویب RFCS و انجام تشریفات مناقصه خبر داد و افزود: در حال حاضر از چهار مرحله عنوان‌شده فازهای مربوط به تهیه و تصویب RFCS و انجام تشریفات مناقصه بر اساس سامانه‌های جاری به‌صورت مکانیزه در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام می‌شود.

قنواتی مراحل طراحی و توسعه این سامانه را چهار سطح جمع‌آوری داده‌ها و شناخت فرآیند، پیاده‌سازی فرآیند در بستر سامانه، انتخاب مدل و الگوبرداری و بررسی عملکرد نسخه آزمایشی سامانه عنوان کرد و یادآور شد: این سامانه با تشکیل کارگروه تخصصی و برگزاری جلسات کارشناسی در مدت زمان کمتر از یک سال به ثمر نشسته است.

وی حذف وقفه‌های زمانی ناشی از ارسال و دریافت نسخ فیزیکی و جمع‌آوری نظرات فنی، افزایش امنیت اطلاعات و حفاظت اسناد، امکان ارزیابی و بهبود فرآیند با اندازه‌گیری و پایش مستمر فعالیت‌ها و امکان گزارش‌گیری دقیق و برخط را از آخرین مراحل پیشرفت کار و پیش‌بینی زمان تحویل شرح کار نهایی را از جمله مزایا و نتایج مثبت‌ این سامانه معرفی کرد.

کد خبر 465879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =