کارهای ناممکن در دوره فرماندهی «رستم قاسمی» در قرارگاه خاتم‌الانبیا ممکن شد

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) ضمن تشریح خدمات مرحوم رستم قاسمی در زمان فرماندهی این قرارگاه، از اجرای طرح‌هایی در آن دوره سخن گفت که به باور دیگران ممکن نبود.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدحسین هوش‌السادات صبح امروز (۲۲ آذر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برگزار شده بود، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت رستم قاسمی، فرمانده پیشین قرارگاه، در تشریح فعالیت وی در دوره فرماندهی قرارگاه گفت: رستم قاسمی از سال ۶۸ تا ۸۶ فرمانده قرب نوح قرارگاه خاتم‌الانبیا بود و بعد از آن از سال ۸۶ تا ۹۰ فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیا را به‌عهده داشت.

وی با بیان اینکه قاسمی فردی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر، مبتکر و با نشاط بود، تصریح کرد: وی نیرویی بود که می‌توانست به کارکنان انگیزه بدهد و تحولات بسیار خوبی در آن دوران در قرارگاه شکل گرفت و عرصه‌های کاری قرارگاه توسعه یافت و قاسمی برگ‌های زرینی در کارنامه خود به ثبت رساند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) به فعالیت‌های توسعه‌ای قرارگاه در حوزه نفت در زمان فرماندهی قاسمی اشاره کرد و افزود: توسعه فازهای پارس جنوبی که اکنون تأمین‌کننده ۷۰ درصد گاز و میعانات گازی کشور است که  این میعانات به بنزین و سایر فرآورده‌ها تبدیلمی‌شود، از جمله اقدام‌هایی بود که در دوران قاسمی محقق شد.

هوش‌السادات به خروج پیمانکاران خارجی در جریان تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از پروژه‌های توسعه‌ای نفتی اشاره کرد و گفت: در همین دوره با فرماندهی رستم قاسمی، قرارگاه خاتم‌الانبیا وارد این پروژه‌ها شد و در حالی که همه عنوان می‌کردند جمهوری اسلامی از لحاظ فنی، روحی و دانشی موفق به توسعه این طرح‌ها نمی‌شود، با روحیه بالا به سرانجام رساند و در دوره فرماندهی وی و فرماندهان بعدی این کار به نتیجه رسید و کشور از لحاظ تأمین منابع انرژی خودکفا شد و بخشی از ظرفیت تولید نیز به صادرات اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه آغاز به‌کار پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در دوره فرماندهی رستم قاسمی بود، تصریح کرد: در اثر تحریم‌ها پیمانکارانی خارجی که برای توسعه این پالایشگاه قرارداد داشتند، کشور را ترک کردند و وی با پذیرش مسئولیت، کار را شروع کرد و الحمدالله پروژه چند سالی است که به نتیجه رسیده است و ۴۰ درصد بنزین و ۲۲ درصد گازوئیل کشور از این پالایشگاه تأمین می‌شود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا دیگر فعالیت‌های قرارگاه را در دوره فرماندهی رستم قاسمی برشمرد و برای وی طلب علو درجات و مغفرت الهی کرد.

کد خبر 465959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =