توافق خوبی با چین برای توسعه میدان‌های نفت و گاز انجام شد

وزیر نفت گفت: در جریان سفر معاون نخست وزیر چین و هیئت همراه توافق‌ و تفاهم‌های خوبی درباره توسعه میدان‌های نفت و گاز و میدان‌های مشترک انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۳ آذرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما با چین از نظر راهبردی هم‌نظر هستیم.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان سوخت هیچ واحد صنعتی را قطع نخواهیم کرد، گفت: با توجه به فصل سرما و یخبندان در بیشتر استان‌ها، تلاش دولت این است تا زمستان بدون چالش را پشت سر گذارد و از این رو از همه درخواست داریم تا الگوی مصرف را رعایت کنند.

وزیر نفت با یادآوری اینکه تعرفه مشترکان پرمصرف گاز از ۱۶ آذرماه افزایش یافته است، تأکید کرد: تعرفه پله‌های یکم تا سوم مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کردند، افزایش نمی‌یابد.

اوجی از اتصال استان خراسان جنوبی شامل روستاها و شهرک‌های صنعتی به شبکه گاز رسانی خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی با کار جهادی این استان به شبکه گازرسانی متصل شد که در پیشرفت آن تأثیر خواهد داشت.

وی اعلام کرد: همه خانواده‌هایی که زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و الگوی متناسب مصرف گاز را رعایت می‌کنند از تعرفه گاز رایگان برخوردارند.

وزیر نفت به وضع آب و هوایی این روزها اشاره کرد ‌و با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها امسال نسبت به سال‌های گذشته زمستان سردتری را پیش رو داریم، تصریح کرد: اقدام‌های خوبی انجام شده تا زمستانی بدون چالش به‌ویژه در بخش خانگی داشته باشیم.

وزیر نفت با بیان اینکه ۱۲ پله برای تعرفه گاز در نظر گرفتیم که پله‌های اول تا سوم که سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند هیچ افزایش قیمتی نداشته و نداریم، اظهار کرد: پله‌های بعدی که افزایش مصرف داشته باشند، با افزایش قیمت در نظر گرفته شده که در قبض دی‌ماه صادر می‌شود، گله‌مند نشوند.

اوجی گفت: حدود ۷۰ درصد مشترکان ما از پله‌های اول تا سوم هستند که ۵۰ درصد بیشتر مصرف ندارند و افزایش تعرفه برای آنها اعمال نشده است.

کد خبر 465978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =