پروژه ریل مخزن‌دار انبار نفت شهید صدوقی یزد به بهره‌برداری رسید

پروژه ریل‌ مخزن‌دار انبار نفت شهید صدوقی یزد با هدف افزایش مقدار انتقال نفت‌گاز و ایجاد مرکز جدید ارسال نفت‌گاز به شمال‌شرق و شرق کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، پروژه ریل مخزن‌دار انبار نفت شهید صدوقی یزد روز سه‌شنبه (۲۲ آذرماه) با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان به بهره‌برداری رسید.

با اجرایی شدن این پروژه، افزون بر تسهیل در ذخیره‌سازی نفت‌گاز، صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های حمل و نقل و کاهش خطرهای جاده‌ای و آثار محیط زیستی تحقق یافته است.

مدت زمان برآوردی برای احداث زیرساخت‌های پروژه تجهیز و تکمیل تخلیه ریلی در انبار نفت منطقه یزد ۶ ماهه بود که ظرف ۳۸ روز و با همت مسئولان و کارشناسان متخصص این شرکت به بهره‌برداری رسید.

استفاده از نیروهای متخصص مناطق در این پروژه، تخلیه همزمان ۴۰ واگن در مدت زمان حدود سه تا سه ساعت‌ و ۳۰ دقیقه و کانال‌کشی‌های لازم برای هدایت آلودگی‌ فرآورده‌های نفتی به حوضچه‌های تعبیه‌شده از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه است.

پروژه مهم تخلیه نفت‌گاز با مخزندار ریلی با هدف تخلیه روزانه ۳ میلیون لیتر نفت‌گاز و صفر شدن تردد نفتکش‌ها از بندرعباس به یزد، در انبار نفت شهید صدوقی یزد به‌عنوان کریدور شمال و شمال‌شرق نقشه سوخت کشور اجرایی شده است.

با تجهیز، تکمیل و راه‌اندازی مخزندار ریلی، ضمن آزادسازی نفتکش‌ها و فعالیت دوباره آنها در بخش‌های دیگر، پرداخت کرایه حمل با مسافت روزانه بیش از ۷۰۰ کیلومتر حذف و در مصرف نفت‌گاز برای تردد نفتکش‌ها نیز جلوگیری به عمل آمده است.

کد خبر 465982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =