ساخت پلاکت‌های هوشمند جلوگیری از نشتی خطوط لوله نفت

رئیس پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از ساخت پلاکت‌های هوشمند جلوگیری از نشتی خطوط لوله نفت با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، سید علیرضا حسینی‌نسب ساخت پلاکت‌های هوشمند را از پژوهش‌های بنیادی این واحد دانست و گفت: پلاکت هوشمند در زمان آسیب خطوط لوله نفت می‌تواند سبب جلوگیری از نشتی مواد شود که با توجه به کاربرد بسیار آن در صنعت انتقال نفت کشور، مراحل ساخت و آزمون ابتدایی پلاکت‌ها انجام شده است و به فناوری بنیادی دست یافته‌ایم.

وی افزود: تلاش می‌شود با تهیه زیرساخت‌ها برای نهایی شدن پروژه، این فناوری بنیادی به دستاورد کاربردی تبدیل شود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت با بیان اینکه در مجموعه پژوهشی شرکت، نقشه راه برای ترمیم و توسعه، تدوین شده و در مسیر ریل‌گذاری‌شده حرکت‌های علمی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: مشارکت در جریان‌های دانشی، ارتقای میزان خوداتکایی، تحقیقات در کاهش ضایعات تولیدی، پژوهش‌های بنیادی و پژوهش‌های کاربردی، اساس فعالیت‌های انجام‌شده در این واحد است.

حسینی‌نسب با اشاره به اینکه تلاش شده است از اختراع‌ها و ابتکارهای همکاران در سطح شرکت استفاده شود، گفت: در همایش پژوهشگران برتر شرکت که در منطقه جنوب‌شرق برگزار شد، تصمیم گرفته شد تجهیزات ساخته‌شده توسط دو نفر از همکاران به‌صورت بومی تولید و در سطح شرکت استفاده شوند.

وی افزود: در آخرین اقدام، قطعات مورد استفاده در دستگاه آزمون رلیف پرتابل و ترانسمیتر خورشیدی از اختراع‌های ابوالفضل سلطانی محمدی، پژوهشگر منطقه جنوب‌شرق به مدیریت کالا اعلام شده تا با برآورد تولید یک واحد، از هر دستگاه حدود ۵۰ نمونه تولید و در اختیار مناطق گذاشته شود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت اظهار کرد: برای ساخت پیگ هوشمند نیز با یک شرکت دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است و امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک با تکمیل مراحل نخستین ساخت آن، آزمون‌ها انجام شود.

حسینی‌نسب ارتباط با قطب‌های علمی کشور همچون شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری برای دستیابی به فناوری‌های روزامد را از دیگر اقدام‌های این واحد برشمرد و گفت: مذاکره و امضای قرارداد با مراکز علمی و دانشگاهی معتبر کشور مثل دانشگاه شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت و پژوهشگاه صنعت نفت برای ساخت پهپاد پایش خط، پاکسازی آب‌های آلوده‌کن، نشت‌یاب و ساخت درایو دور متغیر از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در مجموعه پژوهش و فناوری شرکت است.

کد خبر 466082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =