تعریف و اجرای ١١ پروژه پژوهشی در سازمان منطقه ویژه پارس کلید خورد

رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تعریف و اجرای ١١ پروژه پژوهشی در این سازمان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه پارس، خشایار شاهینی با بیان اینکه بخش عمده پروژه‌های پژوهشی در حال اجرای این سازمان با رویکرد مسئله‌محوری و کاربردی در حال اجراست، اظهار کرد: مسائل و مشکلاتی که دانش، تخصص و تجربه درون‌سازمانی قادر به حل آنها نباشد از طریق تعریف و پایش پروژه‌های پژوهشی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه راه سعادت و استقلال کشور از طریق اتکا و اعتماد به تولید داخل می‌گذرد، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان منطقه ویژه پارس زمینه‌سازی و مهیا کردن شرایط لازم برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی در سطح منطقه پارس به‌منظور معرفی کالا و خدمات این گروه از شرکت‌ها است.

رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی مکان‌یابی پسماند صنعتی و غیر صنعتی افزود: پروژه مکان‌یابی و طراحی مفهومی مجتمع پسماند خطرناک و صنعتی که مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست نیز قرار گرفته پایان یافته و هم‌اکنون سرمایه‌گذار مربوطه در حال اجرای عملیات آماده‌سازی و ساخت مجتمع است.

شاهینی تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه پارس در حوزه حمایت از تحصیلات تکمیلی تاکنون از ۹۵ پروژه تحصیلات تکمیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه تعریف و اجرای چهار پروژه فرصت مطالعاتی با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی به پایان رسیده و اجرای سه پروژه اعطای پژوهانه نیز در دست اقدام است، گفت: هم‌اکنون همکاری سازنده با محیط علمی پیرامون صنعت در پارس جنوبی شکل گرفته و سازمان منطقه ویژه پارس برای بهبود و توسعه همکاری‌های متقابل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اعضای هیئت علمی سراسر کشور آمادگی دارد.

کد خبر 466092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =