نمره «عالی» پتروشیمی ایلام در رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی

شرکت پتروشیمی ایلام در رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی موفق به کسب نمره «عالی» شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی با حضور تیم‌های آتش‌نشانی و ایمنی، اورژانس، پدافند غیرعامل، واحد SRU، تعمیرات و حراست و یک تیم از پالایش گاز در مجتمع پتروشیمی ایلام برگزار شد.

این رزمایش با هدف هماهنگی ادارات، آموزش پدافند شیمیایی کارگروه پدافند استان و مدیریت شرایط اضطرار با مدیریت استانداری ایلام و نظارت جانشین پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور با موفقیت برگزار شد که بر اساس ارزیابی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام، پتروشیمی ایلام موفق به کسب نمره عالی شد.

بزرگ‌ترین مؤلفه مردم‌یاری «تولید» است

سیدغلامحسن گرشاسبی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه در این رزمایش بر اساس تفکر بسیجی، کارشناسی و سرعت عمل برای مصونیت داخلی اقدام شد، گفت: مردم‌یاری و مردم‌داری مؤلفه اصلی امنیت و قدرت هستند.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مؤلفه مردم‌یاری «تولید» است، ادامه داد: تولید مستمر به ایجاد امید در سطح جامعه کمک شایانی می‌کند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام نگاه بسیجی، ملی و جهادی به‌منظور حل مشکلات را مهم ارزیابی کرد و افزود: این شرکت در حوزه وابستگی نداشتن به خارج نگاه خاصی به توانمندی‌های داخلی داشته است.

نایب رئیس هیئت مدیره ادامه داد: پتروشیمی ایلام با تولید DMDS CHAVAR65 و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و آزمایش «کاتالیست» ساخت داخل، گام بلندی برای تحقق دستورعمل‌های پدافند غیرعامل برداشته است.

گرشاسبی کم‌آبی و کمبود خوراک را از مهم‌ترین ریسک‌های سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایلام عنوان و بیان کرد: با تلاش و همت همکاران و صنعتگران استان مشکلات پیش رو حل شده است.

هزینه در حوزه پدافند غیرعامل سرمایه‌گذاری است

محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در همایش پدافند غیرعامل شیمیایی در پتروشیمی ایلام گفت: هزینه‌های حوزه پدافند غیرعامل هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه اقدام‌های بسیار مؤثری در کاهش آسیب‌ها و مخاطرات در مراکز حساس از سوی پدافند غیرعامل کشور انجام شده است، افزود: پدافند غیرعامل اهمیت ویژه‌ای به‌منظور کاهش آسیب‌ها دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بر ارائه راهکار پیش از وقوع حوادث در استان ایلام تأکید کرد و ادامه داد: نظارت و مداخله باید پیش از وقوع حوادث رخ دهد.

حادثه گریزناپذیر است

سیدجمال‌الدین گوهری، جانشین پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این رزمایش با اشاره به اینکه حوادث گریزناپذیر هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید مدیریت شوند، گفت: مدیریت حوادث در زمان طلایی خواسته اصلی نظام مصون‌سازی است.

وی با تأکید بر رصد و پایش مخاطره‌ها ادامه داد: پیش، حین و پس از حوادث باید مطابق با شرایط و سطح حادثه در منطقه برنامه‌ریزی سناریو پیش‌بینی و طراحی شود.

بر اساس این گزارش، رزمایش پدافند غیرعامل شیمیایی با حضور گروه‌های پتروشیمی‌ ایلام و پالایش گاز در واحدهای سولفورزدایی و الفین با دستیابی به همه اهداف و برنامه‌های اززپیش‌ تعیین‌شده با موفقیت برگزار شد.

کد خبر 466104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =