لزوم اجرای تکالیف تعیین‌شده برای دستگاه‌ها در قانون هوای پاک

رئیس‌جمهوری بر لزوم اجرای تکالیف تعیین‌شده برای دستگاه‌ها در قانون هوای پاک تأکید کرد و گفت: هوای پاک از حقوق اساسی جامعه است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در نشست عصر یکشنبه (۲۷ آذرماه) هیئت دولت از همه اعضای هیئت وزیران که با برگزاری ۱۸ نشست فوق‌العاده، لایحه قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را با دقت و سعه‌صدر بررسی کردند، قدردانی کرد.

وی در این نشست لزوم توجه به افزایش بهره‌وری در همه دستگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و آن را مؤلفه‌ای زیربنایی برای افزایش کارآمدی نظام اداری و رشد کشور در همه زمینه‌ها دانست.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود هوای پاک را از حقوق اساسی جامعه برشمرد و با تأکید بر اجرای کامل قانون هوای پاک به‌عنوان مطالبه مردم تصریح کرد: در قانون هوای پاک، ۱۶۷ تکلیف برای دستگاه‌های مختلف تعیین شده که انتظار می‌رود همه بخش‌های اجرایی در قبال وظایف خود پاسخگو باشند و به تکالیف خود از جمله بهینه‌سازی مصرف سوخت، گسترش و نوسازی حمل‌ونقل عمومی، جایگزینی خودروهای فرسوده و اصلاح وضع معادن آلاینده عمل کنند.

رئیسی گفت: تأثیر اجرای طرح‌هایی همچون تعطیلی مراکز آموزشی یا اداره‌ها در کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا مقطعی و کم‌دامنه است، بنابراین همه دستگاه‌ها موظف‌اند با عمل به وظایف مصرح قانونی به نحوی عمل کنند که آثار اجرایی عملکرد آنها در کاهش آلودگی هوا به‌صورت مستمر برای مردم ملموس باشد.

کد خبر 466129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =