۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
  • کد خبر: 466135
برنت به ۸۰ دلار نزدیک شد

نفت شاخص برنت در بازارهای جهانی در پی بهبود چشم‌انداز تقاضای سوخت چین و تصمیم آمریکا برای پر کردن ذخیره‌سازی‌های نفت خام نزدیک به ۸۰ دلار برای هر بشکه داد و ستد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، به‌دنبال چشم‌انداز بهبود تقاضا در پی کاهش محدودیت‌های کرونایی چین و تصمیم آمریکا برای بازخرید نفت به‌منظور پر کردن ذخیره‌سازی‌های دولتی، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه (۲۸ آذرماه) با وجود ترس از رکود جهانی افزایش یافت. 

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۴ و ۵۸ دقیقه با ۷۴ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۷۸ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی با ۷۴ سنت یا یک درصد افزایش ۷۵ دلار و ۳ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

به‌دنبال اظهارات بانک‌های مرکزی ایالات متحده و اروپا درباره افزایش نرخ بهره که نگرانی‌ها از رکود احتمالی را برانگیخت، هر دو شاخص در معاملات روز جمعه (۲۵ آذرماه) بیش از ۲ دلار برای هر بشکه کاهش یافتند. 

چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام و دومین مصرف‌کننده نفت جهان، اکنون نخستین موج از سه موج مورد انتظار ابتلا به کرونا را پس از کاهش محدودیت‌های سختگیرانه رفت و آمد در پکن تجربه می‌کند.

تینا تِنگ، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز گفت: با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا خوش‌بینی حاصل از کاهش محدودیت‌ها و ازسرگیری سفرهای هوایی چشم‌انداز تقاضای نفت را بهبود می‌بخشد.

به گفته شرکت داده‌های ماهواره‌ای کایروس، پایان ناگهانی سیاست به صفر رساندن موارد ابتلا به کرونا، جان تازه‌ای به بخش سفرهای هوایی می‌بخشد، به‌طوری‌ که میانگین تقاضای سوخت جت طی دو هفته ۷۵ درصد یا نزدیک به ۱۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

تحلیلگران مؤسسه هایتونگ فیوچرز در این باره گفتند: بازار نفت بر پیشرفت ازسرگیری تقاضا برای سوخت در چین تمرکز خواهد کرد، چشم‌انداز کلی مثبت است، اما با توجه به وضع شدید کرونا در کوتاه‌مدت، مسیر بهبود می‌تواند دارای روندی کُند و پر از دست‌انداز باشد.

کد خبر 466135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =