فرمانده ارشد پدافند غیرعامل منطقه ویژه پارس منصوب شد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حکمی مشترک از سوی وزیر نفت و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به‌عنوان فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس منصوب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، در آیینی با حضور سردار محسن ساسانی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و جمعی از مسئولان استان بوشهر، سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به‌عنوان فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس منصوب شد.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس در این آیین از ابلاغ طرح مدون پدافند غیرعامل به همه شرکت‌های صنعتی مستقر در پارس جنوبی خبر داد و اظهار کرد: در این طرح نقش همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در شرایط اضطراری تبیین شده است.

سهم قابل توجه پارس جنوبی در تأمین انرژی مورد نیاز کشور

سردار محسن ساسانی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در این آیین با اشاره به اینکه امروزه تهدیدها از حوزه نظامی به حوزه اقتصادی منتقل شده است، گفت: چنین عرصه‌ای به سربازان، افسران و فرماندهان تعلیم‌دیده در این حوزه نیاز دارد تا بتوانیم در این جنگ نرم نیز موفق باشیم.

وی دارایی کشور در پارس جنوبی را حائز توجه ویژه دانست و گفت: ۷۰ درصد تولید گاز کشور از منطقه ویژه پارس رقم بالایی است و به تبع آن ۶۰ درصد تولید برق کشور نیز به پارس جنوبی وابسته است که بر اساس آن سازمان پدافند کشور بر آن شد مدیر ارشدی برای این منطقه حساس انتخاب کند و همه دستگاه‌ها لازم است همکاری و هماهنگی لازم با فرمانده ارشد منطقه داشته باشند.

عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با اشاره به آماده شدن طرح پدافند غیرعامل منطقه پارس جنوبی اظهار کرد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مستقر در شهرستان عسلویه و منطقه باید در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح همکاری کنند و در کنار آن باید طرح امداد، حفظ حریم مسکونی از خطوط لوله و تخلیه شرایط اضطراری بررسی شود.

کد خبر 466140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =