پروژه تغلیظ گاز اسیدی نامزد دریافت جایزه ملی محیط زیست شد

عملکرد و اقدام‌های محیط زیستی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد بر اساس پایش‌های مستمر اداره کل محیط زیست خراسان رضوی در شهرستان مرزی سرخس مؤثر و مثبت ارزیابی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، داریوش گل‌علیزاده، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه بازدید از پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، گام‌های بسیار خوبی در همه ابعاد برداشته شده که از منظر اقتصادی، مزایای زیادی دارد و استانداردهای محیط زیستی رعایت شده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

نوآوری تازه در میان صنایع پالایش گاز دنیا ثبت شد

وی با اشاره به تعریف، اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف محیط زیستی در منطقه عملیاتی خانگیران از سوی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد افزود: راه‌اندازی واحد تغلیظ گاز اسیدی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بازچرخانی و کاهش مصرف آب، استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز که برآیند آن، کاهش برداشت آب خام از سفره‌های زیرزمینی بوده، از جمله اقدام‌های شاخص پالایشگاه در این حوزه است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: ساخت و بهره‌برداری از واحد بزرگ تغلیظ گاز اسیدی در این خطه از میهن اسلامی سبب شده این پروژه از سوی کارشناسان به‌عنوان یکی از طرح‌های دوستدار محیط زیست برای گزینه دریافت جایزه ملی محیط زیست ثبت شود که اقدام‌ها در این زمینه در حال بررسی است.

گل‌علیزاده همچنین به موضوع ریزگردها در شهرستان سرخس اشاره کرد و افزود: در حوزه پایش کیفیت هوا، برنامه‌هایی در حال اجراست و ایستگاه سنجش هوا به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین طبق توافق امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع مقابله با گرد و غبار و تثبیت بیابان‌های اطراف منطقه و برای رفع و مهار این بحران گام‌های مثبتی برداشته شود تا همه کارکنان صنعت نفت و گاز در سلامت کامل به مأموریت خود که همان پایداری تولید گاز طبیعی است، ادامه دهند.

کد خبر 466366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =