افزایش ۱۰ درصدی ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از افزایش ۱۰ درصدی ذخیره گاز در مخزن شوریجه در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یحیی فیضی با اشاره به فعالیت‌های عملیاتی و پالایش گاز ترش، بر نقش مجتمع ذخیره‌سازی شوریجه در پایداری تولید گاز طبیعی در روزهای سرد زمستانی تأکید کرد و گفت: ذخیره‌سازی گاز به‌دلیل برخورداری از مزیت‌های اقتصادی، ایمن بودن و دسترسی آسان، مزیتی راهبردی برای کشور ایجاد می‌کند و این انرژی پاک و ارزان در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون مترمکعب گاز در مخزن شوریجه ذخیره شده که نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است، افزود: برداشت از این مخزن برای پایداری تولید در فصل زمستان از تاریخ ۱۰ آبان‌ماه امسال آغاز شد و به‌طور میانگین روزانه ۱۵ میلیون مترمکعب گاز از این مخزن برداشت و به شبکه انتقال گاز کشور تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: کارکنان پرتلاش این پالایشگاه با جهاد اقتصادی و صنعتی می‌کوشند هموطنان در خطه شمال و شمال شرق کشور، خانه‌ای گرم داشته باشند.

کد خبر 466514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =