دانشگاه‌ صنعت نفت و دانشگاه دولتی فناوری بلاروس تفاهم‌نامه امضا می‌کنند

دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه‌ دولتی فناوری بلاروس از طریق ویدیوکنفرانس و با حضور رؤسای دو دانشگاه با هدف آغاز فعالیت‌های علمی و رفع نیاز صنعت نفت و ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین دو طرف تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از دانشگاه صنعت نفت، در پی دعوت رسمی رئیس دانشگاه دولتی فناوری بلاروس (Belarusian State Technological University) از حضور مسئولان دانشگاه صنعت نفت برای بازدید و تنظیم تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دو دانشگاه، محمدرضا خسروی‌نیکو، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به‌ همراه صادق صفارزاده رئیس دانشکده نفت محمودآباد از این دانشگاه بازدید کردند.

دانشگاه دولتی فناوری بلاروس در سال ۱۹۳۰ میلادی تأسیس شده و یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های صنعتی در حوزه پایین‌دستی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور بلاروس است. در این سفر جلسات آشنایی با قائم‌مقام این دانشگاه و معاونان آموزشی و پژوهشی آن برگزار شد و پس از بازدید از زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی و پژوهشی شامل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، فناوری و نوآوری این دانشگاه، روی مفاد تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه توافق شد، به‌گونه‌ای که در مدتی مشخص، مفاد این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

مقرر شد این تفاهم‌نامه طی یک جلسه مجازی از سوی دو رئیس دانشگاه امضا شود. این تفاهم‌نامه با توجه به تأکید رئیس‌جمهوری و وزیر نفت در ملاقات حضوری رئیس‌جمهوری کشور بلاروس به‌منظور آغاز فعالیت‌های علمی برای رفع نیاز صنعت نفت کشور و ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین دو کشور امضا می‌شود.

براساس این تفاهم‌نامه و باتوجه به نقشه‌ راه تأکیدشده از سوی سید ابراهیم رئیسی در ملاقات با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس اعضای هیئت علمی دو دانشگاه می‌توانند در پروژه‌های مشترک همکاری علمی داشته باشند و برای رفع نیازهای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اقدام مشترک انجام دهند، همچنین امکان تبادل دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت فشرده برای صنایع و دانشگاه، تبادل استاد و تدریس دروس از سوی استادان هر دو دانشگاه برای یکدیگر فراهم خواهد شد.

کد خبر 466566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =