مصرف بهینه انرژی در خانواده سبب خلق ثروت و ارزش افزوده در بخش‌های مولد می‌شود

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده با بیان اینکه وزارت نفت آماده گسترش همکاری با سایر دستگاه‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برای تغییر سبک زندگی و مدیریت مصرف انرژی است، گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی در خانواده موجب خلق ثروت و ارزش افزوده در بخش‌های مولد می‌شود.

به گزارش شانا، زینب قیصری روز شنبه (سوم دی‌ماه) در نشست کمیته تخصصی بانوان مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران به میزبانی مجمع شهرداران کلان‌شهرها و با حضور مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری، فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و سوده نجفی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و مدیران کل امور زنان و خانواده شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور و همسو با تفاهم‌نامه‌های همکاری وزارت نفت با شهرداری تهران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی برگزار شد، با اشاره به سهم ایران در مقدار ذخایر، تولید و مصرف انرژی در جهان اظهار کرد: متأسفانه مصرف گاز طبیعی کشور ما از میانگین جهانی بالاتر است و با ادامه این روند، به‌زودی مصرف از تولید آن پیشی خواهد گرفت.

وی با اشاره به مأموریت وزیر نفت به امور زنان و خانواده وزارت نفت درباره فرهنگ‌سازی در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در خانواده‌ گفت: امور زنان و خانواده وزارت نفت آماده گسترش همکاری با دیگر دستگاه‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برای تغییر سبک زندگی و مدیریت مصرف انرژی با تکیه بر توسعه مشارکت زنان از منظر آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی و بهره‌گیری از نقش ویژه آنها در مدیریت خانه و خانواده است.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری‌ها از طریق بهره‌گیری از ظرفیت مراکز فرهنگی و اجتماعی مانند فرهنگ‌سراها، سرای محلات، شهربانوها و سمن‌های مرتبط، بیشترین امکان دسترسی به جامعه هدف را دارا هستند. باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی کرده و از راهکارهای نوآورانه و روزآمد برای اصلاح رفتار مصرف جامعه بهره برد.

قیصری بیان کرد: سیاست بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های ساختمان، حمل‌ونقل و صنعت به‌ویژه نیروگاه‌ها و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار وزارت نفت قرار دارد، با این همسو با کاهش مصرف گاز طبیعی در کشور، این وزارتخانه مشوق‌هایی نظیر کاهش گازبها معادل ۳ درصد برای مشترکانی که یک درصد کاهش مصرف دارند، در نظر گرفته است، البته افزایش پلکانی گازبها، جریمه و قطعی گاز نیز در انتظار مشترکان پرمصرف خواهد بود.

در این نشست لزوم مصرف بهینه انرژی در خانواده، توسط اعضای «کارگروه انرژی و محیط زیست، دفتر امور زنان و خانواده» برای شرکت‌کنندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به پرسش‌های آنها پاسخ داده شد.

کد خبر 466616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =