پیام تبریک معاون وزیر نفت به مناسبت روز «صنعت پتروشیمی»

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پیامی خطاب به همه کارکنان صنعت نفت، خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی، فعالان، صاحبان صنایع و پیشکسوتان، هشتم دی‌ماه؛ روز «صنعت پتروشیمی» را تبریک گفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، متن پیام تبریک مرتضی شاهمیرزایی بدین شرح است:

«همکاران ارجمند صنعت پتروشیمی

فرارسیدن هشتم دی ماه، «روز صنعت پتروشیمی» را به هموطنان گرامی به‌عنوان صاحبان اصلی صنعت نفت و به تمامی فعالان و  صنعتگران، کارکنان و بازنشستگان گرانقدر این صنعت وزین، صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

اکنون که در آستانه ورود به شصتمین سالروز تأسیس صنعت پتروشیمی هستیم، فرصت را مغتنم شمرده به این مناسبت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به‌ویژه ۱۰۵۲ شهید صنعت نفت و سیدالشهدای این صنعت، شهید سید مجتبی نواب صفوی، اولین شهید صنعت نفت که نقش تعیین‌کننده‌ای در ملی‌ شدن صنعت نفت داشتند و نیز وزیر بسیجی نفت شهید مهندس محمدجواد تندگویان را گرامی می‌دارم.

همکاران تلاشگرم،

صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت و موتور محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور به‌شمار می‌آید و نقش حیاتی در تولید ناخالص ملی دارد. موج تحولات در صنعت پتروشیمی افزون بر کاهش خام‌فروشی، به ایجاد ارزش افزوده مضاعف اقتصادی، ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی منجر شده است.

صنعت پتروشیمی مصداق عینی راهبرد رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مبنی بر گذر از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز است. در همین راستا برنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «عبور از خام‌فروشی و نیمه‌خام‌فروشی و دستیابی به محصولات انتهای زنجیره پتروشیمی با راهبرد تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی» است که با تأکیدات رئیس جمهور محبوب و وزیر متخصص نفت، این مهم در برنامه‌های توسعه پنج سال آینده ریل‌گذاری و سند مهم «تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی» تدوین شده است.

خواهران و برادران خدمتگزارم،

از فوران اولین چاه نفت بیش از یک قرن می‌گذرد و صنعت پتروشیمی ایران به‌زودی وارد شصت سالگی خود می‌شود و با توجه به سابقه کهن و درخشان، نیازهای آن نیز از طریق راهبرد بومی‌سازی باید از داخل تأمین شود. در حوزه زنجیره ارزش، سیاست دولت سیزدهم و برنامه وزیر نفت لزوم اهتمام جدی بر تولید داخلی محصولات شناخته‌شده و پیشران صنعت پتروشیمی بوده، به‌گونه‌ای که وابستگی خود را از محصولات پتروشیمی سایر کشورها قطع کنیم. بی‌شک تحقق این مهم، مستلزم همت و تلاش جدی همه دست‌اندرکاران از جمله دانشمندان، پژوهشگران، متخصصان، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران و سازندگان داخلی است.

یقین دارم صنعت وزین پتروشیمی می‌تواند با اتکا بر ظرفیت‌ها، توانمندی‌های ملی، اراده و همت شما تلاشگران شریف، پیروزی‌های دیگری را در سریع‌ترین زمان در عرصه اقتصاد رقم زند و شکوفایی اقتصاد کشور را در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب شود.

بار دیگر، از تمامی همکارانم در این صنعت پیشران که نقشی بسیار مهم در تحول و اعتلای این حرکت عظیم داشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم و عزت و سربلندی شکوه ایران اسلامی را از خداوند منان خواستارم.»

کد خبر 466662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =