افزایش ۵ میلیون مترمکعبی تولید گاز زاگرس جنوبی در اوج مصرف زمستانی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید میدانی از منطقه آغار و دالان با اشاره به تأکیدهای مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در تولید حداکثری گاز، از افزایش تولید روزانه بیش از ۵ میلیون مترمکعب گاز در این منطقه در اوج مصرف زمستانی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در حاشیه بازدید از منطقه عملیاتی آغار و دالان، ضمن ارائه راهکارهای فنی و عملیاتی به مسئولان منطقه گفت: ظرفیت تولید گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس در ناحیه آغار ۲۴ میلیون مترمکعب در روز است که به‌دلیل ممکن نبودن دریافت گاز از سوی شرکت ملی گاز و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مقدار تولید واقعی در سقف ۲۰ میلیون مترمکعب در روز متوقف شده بود. 

وی افزود: با توجه به نیاز ضروری کشور به تأمین سوخت زمستانی با اطمینان از وجود ظرفیت خالی، پیگیری‌های لازم را در صدر وزارت نفت برای تولید حداکثری انجام دادیم و با همراهی شرکت ملی گاز و انجام بعضی از اصلاحات، پالایشگاه گاز بید بلند ۲ آماده دریافت این میزان گاز شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اینکه گاز تولیدی منطقه عملیاتی آغار و دالان با جمع‌آوری در پالایشگاه گازی فراشبند و پس از عملیات فرآورش و نم‌زدایی به مبادی مصرف ارسال می‌شود، گفت: بخش دیگری از دلایل این افزایش تولید، افزایش ظرفیت فرآورشی پالایشگاه گاز فراشبند از ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب طراحی اولیه پالایشگاه به ۴۵ میلیون مترمکعب در روز است.  

حیدری تشریح کرد: انجام پنجمین دوره تعمیرات اساسی پنج ساله در تابستان گذشته و اصلاحیه‌های فرآیندی از جمله عوامل مهم در تحقق این افزایش ظرفیت بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مجموع گاز تولیدی منطقه عملیاتی آغار و دالان هم‌اکنون ۴۵ میلیون مترمکعب است، گفت: با راه‌اندازی ۶ حلقه چاه توسعه‌ای در میدان‌های گازی آغار و دی‌، تولید این منطقه در طرح ضربتی تولید، تا یک سال آینده ۷ میلیون مترمکعب دیگر افزایش می‌یابد.

منطقه عملیاتی آغار و دالان‌، یکی از مناطق عملیاتی پنجگانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین در استان فارس قرار دارد.

کد خبر 466674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =