فعالیت خط لوله کی‌استون آمریکا ازسر گرفته شد

فعالیت خط لوله انتقال نفت خام کی‌استون پس از ۲۱ روز توقف به‌دلیل مشکل نشت ازسر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت کانادایی اپراتور خط لوله کی‌استون روز پنجشنبه (هشتم دی‌ماه) اعلام کرد که فعالیت خط لوله انتقال نفت خام کی‌استون که نفت خام سنگین کانادا را از استان آلبرتا کانادا به پالایشگاه‌های غرب میانه آمریکا و سواحل خلیج مکزیک ارسال می‌کند که نفت خام سنگین کانادا را از استان آلبرتا به پالایشگاه‌های غرب میانه آمریکا و سواحل خلیج مکزیک ارسال می‌کند پس از ۲۱ روز از سر گرفته شد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: تأسیسات خط لوله کی‌استون اکنون برای همه نقاط تحویل عملیاتی است، در حالی که با اقدام‌های اضافی کاهش خطر، از جمله کاهش فشار عملیاتی کار می‌کند.

فعالیت خط لوله انتقال نفت کی‌استون با ظرفیت انتقال روزانه ۶۲۲ هزار بشکه از زمان گزارش نشت ۱۴ هزار بشکه‌ای در ایالت کانزاس ایالات متحده هفتم دسامبر (۱۶ آذرماه) متوقف شده بود.

این حادثه بزرگ‌ترین نشت نفت آمریکا در ۹ سال گذشته بود و جریان نفت خام سنگین کانادا را به پالایشگاه‌های واقع در امتداد سواحل خلیج مکزیک کاهش داد.

شرکت تی‌سی انرژی علت نشت را هنوز شناسایی نکرده است.

این شرکت کانادایی اعلام کرد که آنها نمی‌توانند درباره مقدار جریان و حجم دقیق در خط لوله صحبت کنند و هر تصمیمی برای افزایش فشار عملیاتی بخش کوشینگ اوکلاهاما با تأیید اداره ایمنی خطوط لوله و مواد خطرناک خواهد بود.

بر اساس دستور اقدام اصلاحی اداره ایمنی خطوط لوله و مواد خطرناک که پس از نشت به شرکت تی‌سی انرژی صادر شد، این شرکت باید تا زمان دریافت تأییدیه نظارت برای افزایش حجم انتقال، با ۲۰ درصد فشار کمتر کار کند.

بر اساس اعلام اداره ایمنی خطوط لوله و مواد خطرناک، این خط لوله در چند سال عمر خود ۱۲ حادثه مهم داشته است که از جمله آنها می‌توان به نشت‌های عمده در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ اشاره کرد.

پس از انتشار این خبر، سهام شرکت تی‌سی انرژی در تورنتو ۰.۱ درصد افزایش یافت.

کد خبر 466720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =