شورای اقتصاد با طرح توسعه، افزایش تولید و بهره‌برداری میدان نفتی شادگان موافقت کرد

شورای اقتصاد با طرح توسعه، بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری میدان نفتی شادگان با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری موافقت کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، نشست شورای اقتصاد روز سه‌شنبه (۱۳ دی‌ماه) به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد و برخی از طرح‌های مهم و اولویت‌دار دولت سیزدهم به تصویب رسید.

در این نشست که وزیران نفت، نیرو، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و شهردار تهران نیز حضور داشتند برخی درخواست‌ها و پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری در طرح توسعه، بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری میدان نفتی شادگان با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از درخواست‌های وزارت نفت در این نشست بود که شورای اقتصاد با آن موافقت کرد.

در این نشست وزارت نفت جزییات برنامه‌ریزی خود برای آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان نفتی آزادگان را که تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مشترک آن به مبلغ ۷ میلیارد دلار پیش از این امضا شده بود، تشریح کرد.

انتشار اوراق مالی اسلامی برای تأمین مالی اجرای دو طرح احداث قطار حومه‌ای کلان‌شهر اصفهان به شهر جدید بهارستان و احداث قطار حومه‌ای کلان‌شهر مشهد به شهر گلبهار و چناران نیز از درخواست‌های مطرح‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی در این نشست بود که پس از بحث و بررسی در خصوص مشخصات مالی و اقتصادی طرح‌ها، اعضای شورای اقتصاد با آن موافقت کردند.

کد خبر 466839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =