انتخاب وزیر نفت متخصص، امروز راهگشای کشور در سرمای زمستان است/ انجام تدابیر لازم ازسوی وزارت نفت برای سوخت‌رسانی پایدار در زمستان

معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه انتخاب وزیری که از صنعت تخصصی نفت و گاز برآمده است، امروز راهگشای کشور در شرایط سخت است و به واقع جای خرسندی و افتخار دارد، گفت: ما در میان همکاران آقای اوجی کمتر کسی را می‌بینیم که تجربه کاری و تخصصی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد مخبر ظهر امروز (جمعه ۲۳ دی‌ماه) در کارگروه هماهنگی و تأمین پایدار سوخت زمستانی سال ۱۴۰۱ در محل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با همراهی مسئولانه مردم در زمینه مصرف بهینه گاز تا امروز توانسته‌ایم با وجود برودت شدید هوا و قطع گاز وارداتی از سوی کشور ترکمنستان خوشبختانه شاهد استمرار گازرسانی در کشور باشیم، گفت: با توجه به استمرار سرمای هوای طی هفته‌های آینده به جد از مردم فهیم کشور می‌خواهیم به مصرف بهینه گاز ادامه دهند.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب وزیر نفتی که از کف صنعت تخصصی نفت و گاز آمده است، واقعاً جای خرسندی و افتخار دارد، گفت: وزیر نفت با شناختی که از این صنعت داشته است توانست همکاران خود را نیز در بدنه متخصص این صنعت انتخاب کند. در میان همکاران آقای اوجی کمتر کسی را می‌بینیم که تجربه کاری و تخصصی نداشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه خوشبختانه با مدیریت و تدابیر لازم پیش از آغاز فصل سرد همه برنامه‌ریزی‌ها در زمینه گازرسانی در کشور انجام شده بود، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، رسیدگی به وضع رانندگان کامیون‌های حمل سوخت و بسیاری موارد دیگر با مدیریت وزیر نفت انجام شده است.

مخبر تصریح کرد: طبیعی است وقتی کشورهای همسایه شاهد قطع گاز بخش‌های خانگی خود به‌دلیل برودت هوا هستند، به‌خاطر مردم خودشان نسبت به انجام تعهدهای گازی کوتاهی کنند، از این رو با توجه به گازرسانی بدون مشکل در کشور بنده شخصاً از همه دست‌اندرکاران صنعت نفت کشور تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه شخص رئیس‌جمهوری طی شامگاه پنجشنبه تاکنون چند بار برای دریافت آخرین وضع گازرسانی در کشور با بنده تماس گرفته‌اند که نشان از احساس مسئولیت ایشان است، گفت: نفت و گاز جزو ذخایر و ظرفیت‌های کشور به‌شمار می‌روند، ما به اتکا به این دو می‌توانیم کشور را به نحو احسن اداره کنیم، متأسفانه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی در این صنعت نشده است، زیرا اگر این کار به‌درستی انجام می‌شد امروز در شرایط کنونی ما می‌توانستیم به کمک کشورهای همسایه برویم، این موضوع می‌توانست اقتدار اقتصادی بزرگی برای کشور به همراه داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با ابراز امیدواری به تدابیر وزیر نفت برای تأمین سرمایه در صنعت نفت کشور اظهار کرد: با توسعه این صنعت اقتدار اقتصادی و افزایش سرانه درآمدی کشور را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 467366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =