۲۰۰ میلیارد دلار برای طرح‌های بزرگ کشور از جمله نفت در نظر گرفته شده است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ۲۰۰ میلیارد دلار برای طرح‌های بزرگ کشور در بخش‌های مختلف، از جمله نفت، صنعت، آب، و برق در نظر گرفته شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر روز یکشنبه (۱۱ دی‌ماه) در حاشیه نشست مشترک هیئت وزیران و استانداران سراسر کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تأکید بر اینکه قطار پیشرفت کشور راه افتاده است، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف نفت، صنعت، آب و برق کارها و پروژه‌های بزرگی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار شامل سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور آغاز شده است که بخشی از این طرح‌ها وارد مرحله اجرا شده‌اند.

وی افزود: تعدادی از این پروژه‌ها در مرحله تفاهم و توافق‌نامه بوده و بخشی نیز در دست برنامه‌ریزی است که طبیعتاً چون قرار است این طرح‌ها در استان‌های مختلف کشور اجرا شود، استانداران باید پیگیری لازم را انجام دهند.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم از رئیس‌جمهوری تا دیگر اعضای دولت از ابتدا کارهای میدانی وسیعی را آغاز کرده‌اند و در نشست‌های مشترک دولت با استانداران، مسائل اصلی کشور در نشستی چهار ساعته مرور می‌شود.

مخبر با اشاره به برخی موارد مورد تاکید رئیس‌جمهوری در نشست مشترک دولت و استانداران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری از موارد مورد تاکید رئیس‌جمهوری بود، زیرا رشد اقتصادی، اشتغال، پایه پولی و برخی شاخص‌های دیگر اقتصادی به تولید کشور بستگی دارد و اگر بتوانیم تولید را در کشور رونق بخشیم، بسیاری از مسائل همچون ارزش پول ملی حل خواهد شد که یکی از موضوع‌های اصلی در این باره سرمایه‌گذاری است که با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 466801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =