استقبال هلدینگ خلیج فارس از ایده‌های خلاقانه برای افزایش تولید

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اولویت این شرکت را افزایش تولید محصولات اعلام کرد و گفت: در این زمینه، از ایده‌های خلاقانه استقبال می‌کنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسکری در نشست مدیران این شـرکت با تبیین شرایط مطلوب این گروه صنعتی، تولیدی و بورسی اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولید، صیانت از سهام گروه در بورس، خلق امید با سودآوری و ثروت بیشتر و حمایت ویژه از صنایع پایین‌دستی از مهم‌ترین سیاست‌ها و اهداف راهبردی ماست.

وی با اشاره به ثبت رکورد بالای ۱۰۰ درصد برنامه‌های تولید در مجتمع‌های پارس، نوری، اروند، بوعلی، تندگویان، ایلام، خوزستان، بیدبلند و... تأکید کرد: اولویت ما، افزایش ظرفیت محصول از ۲۲ به ۳۰ میلیون تن است و در این زمینه، از ایده‌های خلاقانه استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه ۲۹ طرح در حال اجرا داریم، گفت: تا پایان امسال سه طرح و سال آینده ۱۰ طرح به بهره‌برداری می‌رسد، فاز نخست پتروشیمی هنگام، پالایشگاه گاز یادآوران و پتروشیمی گچساران سه پروژه‌ای هستند که تا پایان امسال به بهره‌بردای می‌رسند.

علی‌عسکری با اشاره به سیاست راهبردی هلدینگ خلیج فارس در حمایت از صنایع پایین‌دستی با ایجاد پارک‌های تخصصی در ۱۳ نقطه کشور افزود: این پارک‌ها سبب رونق سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف می‌شود. با برنامه طراحی‌شده، زمینه ورود سایر حوزه‌های بخش خصوصی به پارک‌ها فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد صندوق پروژه، از ابتکارات گروه خلیج فارس برای آغاز طرح‌های نو و بهره‌برداری از طرح‌های در حال اجراست.

۶۰ طرح پایین‌دستی نهایی شده است

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به انجام مطالعات برای احداث ۹۰ طرح در بخش پایین‌دستی گفت: با بررسی‌های انجام‌شده، ۶۰ طرح در بخش‌های آرایشی، بهداشتی، رنگ و چسب، صنایع خانگی و ساختمانی، خودرو، کود و سموم و ... نهایی شده است.

علی‌عسکری اظهار کرد: تلاش‌های مجموعه هلدینگ خلیج فارس باید بر حفظ رتبه ۲۳ در بین یکصد شرکت برتر پتروشیمیایی دنیا و ارتقای آن برای قرار گرفتن میان ۱۰ شرکت برتر متمرکز شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت خاموش شدن مشعل‌ها در صیانت از محیط زیست و خلق ثروت گفت: افزون بر مجتمع پالایشگاه گاز یادآوران که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، باید تا پایان سال آینده، برنامه‌ریزی جامع برای تکمیل فرآیند خاموش شدن مشعل‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس از سوی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس انجام شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به افزایش دارایی هلدینگ در بورس گفت: فارس ارزشمندترین نماد در این بازار است و امسال ۲۴ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بین سهامداران توزیع شد.

حمایت مجتمع‌های تابع از پارک‌های پایین‌دست، نگهداشت و تقویت سرمایه انسانی، ضرورت سرمایه‌گذاری در بالادست و تأمین خوراک پایدار، مستندسازی فعالیت‌های فنی و آموزشی در شرکت‌های تابع، حذف موانع موجود برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و... از دیگر تأکیدات علی‌عسکری در جمع مدیران این هلدینگ پیشرو در صنعت پتروشیمی بود.

در نشست مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌کنندگان افزون بر ارائه گزارش، مهم‌ترین اولویت‌ها و نیازمندی‌ها را برای افزایش بهره‌وری و تولید مطرح کردند. ضرورت حمایت از طرح‌های در دست اجرا و رایزنی با بانک‌ها، رفع موانع خرید و نصب تجهیزات با توجه به نوسانات ارزی، ارتقای سرمایه انسانی، حل مشکل مسکن نیروهای شاغل در عسلویه، ماهشهر و دیگر مناطق، سیاستگذاری کلان در حوزه‌های مختلف از جمله اچ‌اس‌ئی، برگزاری نشست‌های تخصصی با هدف ارائه مناسب موفقیت‌های شرکت‌های تابع، بازنگری در پرداختی همکاران و یکسان‌سازی آنها، بخشی از مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده مدیران در این نشست یک‌روزه بود.

کد خبر 466898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =