۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
  • کد خبر: 467694
هلدینگ خلیـج‌فـارس، شرکت برتر ایران شد

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با کسب رتبه نخست در سه شاخص «مقدار فروش»، «صادرات» و «بالاترین ارزش بازار»، برترین شرکت در میان ۵۰۰ شرکت پیشرو کشور شد.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، روز دوشنبه (سوم بهمن‌ماه) در همایش شرکت‌های برتر ایران که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، هلدینگ خلیج فارس عنوان «رتبه اول شاخص فروش در گروه پتروشیمی» و «رتبه دوم از نظر شاخص ارزش افزوده» را به خود اختصاص داد.

بنابر این گزارش، میزان فروش شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس، بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان است و توانست عنوان با ارزش‌ترین شرکت ایران در بازار سرمایه را از آن خود کند.

این گروه که هفته گذشته ارزش آن در بازار سرمایه از مرز هزار میلیارد تومان گذشت، بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران، دومین شرکت پتروشیمیایی خاورمیانه و بیست‌وسومین شرکت پتروشیمی دنیا (در بین ۱۰۰ شرکت برتر) است.

همایش امسال، بیست‌وپنجمین دوره انتخاب شرکت‌های برتر و پیشرو ایران موسوم به IMI-100 است که هر سال با شاخص‌های مختلف کارشناسی، اقدام به انتخاب شرکت‌های برتر ایران در زمینه‌های مختلف می‌کند. هدف از برگزاری همایش IMI-100، شفاف‌سازی فضای کسب‌وکار و ایجاد فضای رقابتی بین شرکت‌های برتر ایران است. 

مبنای اولیه این رقابت مقدار فروش شرکت‌هاست، این شاخص از منطق اقتصادی بالایی برخوردار بوده و بیانگر خروجی شرکت‌ها و اثرگذاری‌شان بر اقتصاد ملی است.

کد خبر 467694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =