گازرسانی به شهرستان ایرانشهر رو به پایان است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان گازرسانی شده و چند روستای باقیمانده نیز در حال برخورداری از این نعمت هستند.

به گزارش شانا، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح سفر تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان به‌منظور بررسی وضع سوخت‌رسانی و گازرسانی به این استان اظهار کرد: اگرچه در ماه‌های گذشته ۲۰ درصد به سوخت کامیون‌های حمل کالاهای اساسی اضافه شده است، اما این مهم در بندر چابهار اعمال نشده و کامیون‌دارها از این موضوع گلایه داشتند.

وی افزود: اگرچه سوخت بیشتری به استان سیستان و بلوچستان نسبت به استان‌های مسافرپذیر و توریست‌پذیر همچون اصفهان تعلق می‌گیرد، اما به‌دلیل مسافت بسیار بین جایگاه‌ها و فاصله آنها با محل زندگی مردم، سوخت قابل ملاحظه‌ای هدر می‌رود.  

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در این سفر از جایگاه سوخت شهرستان دشت‌یاری بازدید کردیم که یکی از گلایه‌های مردم محلی فاصله بسیار جایگاه‌های سوخت با محل سکونتشان بود، از این رو باید ضمن نظارت دقیق در توزیع سوخت، موضوع تمرکززدایی از توزیع را جدی گرفت، زیرا فواصل جایگاه‌ها از یکدیگر بسیار است و این مسئله به‌دلیل آنکه سهمیه سوخت مردم در این مسیر تلف می‌شود به ضرر دولت و مردم خواهد بود.

رحیمی مظفری اعلام کرد: در ادامه بازدیدها وارد شهرستان ایرانشهر شدیم، گازرسانی به این شهرستان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان انجام شده و فقط تعداد کمی از روستا هنوز گاز ندارند که گازرسانی به آنها نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان دغدغه‌های مختلفی دارند که قرار است در کمیسیون انرژی بررسی شود، افزود: یکی از این دغدغه‌ها افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت خودروهاست، زیرا ظرفیت سوخت وجود دارد، اما طولانی بودن صف‌های سوخت‌رسانی سبب نارضایتی مردم شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه بحث کمک به گازرسانی به داخل منازل مردم موضوع دیگری بود که در این بازدیدها بررسی شد، اظهار کرد: اگرچه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و حتی انشعاب‌ها رایگان صورت می‌گیرد، اما به افرادی که برای دریافت گاز در شبکه داخلی منازل خود مشکل داشتند ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

رحیمی مظفری گفت: در بحث احداث جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی نیز مقرر شد تجهیزات رایگان هرچه سریع‌تر در اختیار شهرداری ایرانشهر قرار گیرد، هرچند استان سیستان و بلوچستان تنها استانی است که تجهیزات احداث جایگاه عرضه سی‌ان‌جی به‌صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران آن قرار می‌گیرد تا سریع‌تر امکان جایگزینی سوخت گاز طبیعی به جای بنزین را داشته باشند.

کد خبر 466904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =