استفاده از مولکولارسیو و کاتالیست داخلی برای نخستین‌ بار در پالایشگاه گاز ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در این پالایشگاه مولکولارسیو و کاتالیست‌های ساخت داخل که پیش‌تر توسط شرکت‌های اروپایی تامین می‌شد، با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و رونق بازار کالاهای ایرانی به‌کار گرفته شده است.

روح‌الله نوریان در گفت‌گو با خبرنگار شانا با بیان اینکه این پالایشگاه همسو با سیاست‌های خودکفایی، کاهش و حذف وابستگی به خارج، با شناسایی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان گام‌های خوبی برداشته است، اظهار کرد: حمایت و همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان سبب سرعت بخشیدن در بهبود کسب‌وکار داخلی و قطع وابستگی به خرید کالاهای خارجی شده است.

وی با بیان اینکه این واحد صنعتی برنامه‌های مدونی برای استفاده از کالای ایرانی به جای کالاهای خارجی در دستور کار قرار داده است، گفت: تأمین تجهیزات و فناوری‌های کلیدی مورد نیاز با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راهبردهای اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب، رفع وابستگی و حفظ عزت و استقلال کشور بوده که برای آن گام‌های خوبی  در این پالایشگاه برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: ۱۶ تجهیز اساسی و حیاتی این پالایشگاه که در گذشته از سوی شرکت‌های خارجی تامین می‌شد، اکنون به‌دست توانمند متخصصان داخلی بومی‌سازی شده است.

نوریان گفت: در حوزه دانش‌بنیان با راهبرد تکمیل حلقه توزیع فناوری بومی‌سازی و قطع زنجیره وابستگی به خارج از کشور و تعمیق ساخت داخل، ۲۴ قلم از کالاهای اساسی مصرفی مورد نیاز این شرکت در حوزه شیمیایی و ابزار دقیق با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه مواد شیمیایی به‌کارگرفته‌شده در این پالایشگاه از جمله مولکولارسیو واحد نم‌زدایی، کاتالیست‌های آلومنیا و تیتانیوم واحد بازیافت گوگرد و کربن فعال از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی تأمین و به‌کارگیری شده است، یادآور شد: این شرکت ۲۱ قلم کالای راهبردی را برای تولید بار اول از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای تحقق نام‌گذاری امسال در برنامه‌های خود قرار داده است.

کد خبر 466926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =