۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
  • کد خبر: 467636
افزایش ۹ درصدی فرآورش گاز در پالایشگاه ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۹ درصدی فرآورش تولید و ۱۶ درصدی فروش محصولات پنج‌گانه این شرکت در ۹ ماه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، روح‌الله نوریان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شده است، گفت: این مقدار گاز تزریقی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ تولید و فروش ۹ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی اتان تولیدشده نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش و فروش آن نیز ۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۲۳ درصدی تولید گاز مایع خام در ۹ ماهه امسال خبر داد و تأکید کرد: در این مدت فروش گاز مایع خام نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

نوریان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از ۹۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید شده است، بیان کرد: از این مقدار ۷۸۱ هزارو ۴۱۱ بشکه به فروش رسیده است.

وی همچنین از تولید بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در ۹ ماه امسال خبر داد و افزود: با توجه به ذخیره‌سازی پارسال، ۶۳ هزار و ۲۶۱ تن از طریق بورس به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به عملکرد این واحد صنعتی در دریافت گاز غنی ورودی اشاره و اظهار کرد: در این مدت گاز غنی ورودی به این پالایشگاه یک میلیارد و ۵۹۶ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به تعهد پالایشگاه در این مدت ۹ درصد بیش از تعهد مصوب خوراک دریافت کرده است.

کد خبر 467636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =