رویکردهای تحولی برنامه هفتم توسعه در بخش نفت و گاز بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی چهار رویکرد تحولی در برنامه هفتم توسعه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش شانا، مالک شریعتی نیاسر در تشریح نشست امروز (دوشنبه، ۱۹ دی‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست فوق‌العاده امروز کمیسیون انرژی و کمیته تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، در ابتدا نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارشی از رویکردها و راهبردهای کلان پیشنهادی خود را برای برنامه هفتم در بخش انرژی ارائه کرد.

وی افزود: در این گزارش چهار رویکرد اساسی به‌عنوان رویکردهای تحولی برای برنامه هفتم پیشنهاد شد که رویکرد نخست تبدیل ایران به مرکز تجارت انرژی منطقه با محوریت تجارت گاز است و رویکرد دوم اولویت یافتن بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در کشور است، زیرا سال‌های گذشته از این بخش غفلت کردیم و بیشتر بر تولید تمرکز داشتیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: سومین رویکرد تحولی برنامه هفتم طبق این گزارش اصلاح ساختار و روابط مالی بخش انرژی چه در بخش نفت و چه در بخش گاز است، همچنین تعمیق و کیفی‌سازی زنجیره ارزش‌افزوده به‌ویژه با تأکید بر پتروپالایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از مصادیق توسعه زنجیره ارزش افزوده در صنعت نفت و گاز کشور به‌عنوان رویکرد چهارم مطرح شد.

شریعتی گفت: مقرر شد با همین محورها دو هفته آینده نشستی با حضور وزیر نفت و معاونان وی در کمیسیون انرژی تشکیل و در مباحث نفت و گاز حول این محورها بحث و تبادل نظر شود.

کد خبر 466933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =