سردرگرمی بازار نفت در پی داده‌های ضعیف اقتصادی چین

سیگنال‌های متفاوت از چین و تقابل داده‌های ضعیف اقتصادی چین با کاهش محدودیت‌های کرونایی که امیدها به بهبود تقاضای سوخت را افزایش داده است، سبب سردرگمی بازارهای جهانی نفت خام شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ملبورن، قیمت نفت در روز سه‌شنبه (۲۷ دی‌ماه) پس از ثبت ضعیف‌ترین رشد اقتصادی سالانه چین در حدود نیم قرن اخیر در حالی که تغییر سیاست درباره محدودیت‌های کرونایی که امیدها به بهبود تقاضای سوخت این کشور آسیایی را در سال جاری میلادی تقویت کرده بود، روندی متفاوت داشت.

قیمت نفت خام برنت در ساعت ۷ و ۲۷ دقیقه به وقت گرینویچ با ۷ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید و بخشی از کاهش یک درصدی روز معاملاتی گذشته را جبران کرد.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی با ۷۳ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش ۷۹ دلار و ۱۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

معاملات قیمت نفت خام آمریکا در روز دوشنبه (۲۶ دی‌ماه) به‌دلیل تعطیلات رسمی ایالات متحده برای روز مارتین لوترکینگ، انجام نشد.

تحلیلگران کالا در بانک استرالیایی ای‌ان‌زد در یادداشتی گفتند: نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ۱۰ روز گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته است، زیرا خوش‌بینی به بازگشایی مرزهای چین و کاهش محدودیت‌های کرونا چشم‌انداز را تقویت کرد، با این حال، چشم‌انداز بقیه اقتصاد جهان نامشخص است.

این بانک استرالیایی همچنین اعلام کرد که جهش در عرضه نفت خام از روسیه بر بازار نفت تأثیر گذاشته، به‌طوری که صادرات این کشور از مسیر دریا در هفته گذشته به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و بالاترین سطح از آوریل رسیده است.

کد خبر 467560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =