اقدام‌های پالایشگاه گاز فجر جم برای پایداری تولید

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به پایداری تولید گاز در این شرکت گفت: اقدام‌های گسترده‌ای به‌منظور حفظ این پایداری انجام شده است و ان‌شاءالله شاهد تولید حداکثری گاز طبق تعهد خواهیم بود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمدمهدی هاشمی اظهار کرد: پروژه اتصال خط قدیم (طرح موقت) ۲۰ اینچ دریافت گاز عسلویه به خط ۴۲ اینچ طرح دائم برای توزیع بهتر گاز بین فازها و رفع محدودیت دریافت از منابع، از مهم‌ترین طرح‌های این پالایشگاه همسو با تولید پایدار است.

وی همچنین با اشاره به پروژه تعویض رینگ و ساپورت برج جذب یکی از واحدهای شیرین‌سازی پالایشگاه فجر جم افزود: این پروژه همچنان فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تکمیل شود که اجرای آن برای آمادگی دریافت حداکثری خوراک از منابع در طول سال است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه داد: پایان موفقیت‌آمیز پروژه تعمیرات اساسی واحدهای اصلی و کمکی در بازه تعریف شده و مطابق برنامه برای رفع موانع عملیاتی و اطمینان از عملکرد مطلوب آنها در اوج مصرف گاز نیز کمک بزرگی به فرآورش گاز در شرکت پالایش گاز فجر جم به شمار می‌آید.

هاشمی تصریح کرد: تعمیرات اساسی کوره‌های زباله‌سوز گازهای اسیدی شامل پرچ‌کاری بدنه کوره، رفع گرفتگی و تعویض شعله‌پوش، بازسازی، نوسازی و چسباندن خمیر نسوز روی دیواره  آجری، رفع رسوبات و آلودگی‌های برنرها، پایلوت‌ها و مسیر فلش گاز، رفع گرفتگی و تعویض شعله‌پوش‌های مسیر اسید گاز و تعویض شیر خروجی مسیر D از دیگر اقدام‌هایی بوده که برای پایداری تولید گاز در شرکت پالایش گاز فجر جم انجام شده است.

وی در بخش دیگری از گفته‌های خود به چالش آب در منطقه اشاره و بیان کرد: احیا و بهسازی چاه‌های آب و تعویض، نوسازی خطوط مواصلاتی آنها برای تأمین آب پایدار برای آمادگی تولید حداکثری گاز و رفع نشتی‌های پرشمار از اقدام‌های مهمی بوده که سبب شد دیگر بخش اعظم آب دریافتی (استحصال از چاه) هدر نرود و خوشبختانه با این اقدام افزون بر رفع نشتی‌ها، استحصال و ذخیره‌سازی هم به‌نحو مطلوبی میسر شده است.

کد خبر 467612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =