۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
  • کد خبر: 467681
افزایش ۳ درصدی مصرف گاز در یک روز

رئیس مرکز کنترل مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مصرف گاز روز شنبه (یکم بهمن‌ماه) ۶۲۲ میلیون مترمکعب بود که این مقدار از مصرف در روز یکشنبه (دوم بهمن‌ماه) به ۶۴۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت، بدان معنا که ۳ درصد افزایش مصرف گاز داشتیم.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، غلامرضا کوشکی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که انجام شده تا پایان هفته روند افزایش مصرف گاز را داریم و مصرف گاز به ۶۷۰ تا ۶۸۰ میلیون مترمکعب در روز در بخش خانگی هم می‌رسد.

وی افزود: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی جزو چهار استان پرمصرف گاز هستند و مقدار مصرف این چهار استان تقریباً ۴۰ درصد از مصرف خانگی کشور است.

رئیس مرکز کنترل مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها، در روزهای آینده شاهد کاهش دما و افزایش مصرف گاز هستیم و از هموطنان می‌خواهیم ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم پایداری شبکه گاز را حفظ کنیم.

کوشکی درباره راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف گاز گفت: با پوشیدن لباس مناسب در منزل، خاموش کردن دستگاه‌های گرمایشی هنگام ترک منزل و اینکه فضای گرمایشی منزل را محدود کنند می‌توان مصرف گاز را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

کد خبر 467681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =