۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
  • کد خبر: 468035
قیمت نفت اندکی افزایش یافت

قیمت‌های جهانی نفت خام به‌دلیل امید به بهبود اوضاع اقتصادی و در پی آن تقاضای سوخت در چین افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو/ سنگاپور، قیمت نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (پنجم بهمن‌ماه) با افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به بهبود تقاضای سوخت و نفت در چین و انتظارها مبنی بر حفظ برنامه کاهش تولید ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک موسوم به اوپک‌پلاس  افزایش یافت و عوامل یادشده نگرانی‌ها درباره رکود جهانی را جبران کرد.

قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال پس از کاهش ۲.۳ درصدی در جلسه معاملاتی پیشین در ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه به‌وقت گرینویچ با ۱۷ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به ۸۶.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا پس از افت ۱.۸ درصدی در روز سه‌شنبه (چهارم بهمن‌ماه)، با ۷ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش ۸۰ دلار و ۲۰ سنت برای هر بشکه معامله شد.

تحلیلگران بانک آمریکایی اوراق بهادار گفتند بازگشایی اقتصاد چین پس از سال‌ها محدودیت‌های سخت کووید، می‌تواند موج بزرگی از تقاضای سرکوب‌شده را در ۱۸ ماه آینده ایجاد کند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات مؤسسه نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: انتظارها مبنی بر بهبود تقاضای سوخت چین در نیمه دوم سال جاری میلادی رو به رشد است و احتمال دارد این شرایط از چشم‌اندازهای بازار نفت حمایت کند.

تحلیلگران بانک آمریکایی اوراق بهادار گفتند: بازگشایی اقتصاد چین پس از سال‌ها محدودیت‌های سختگیرانه ویژه مقابله با شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا، می‌تواند موجی بزرگ از تقاضای کاهش یافته در ۱۸ ماه آینده را ایجاد کند.

در بخش عرضه نفت انتظار می‌رود تولید باید برای میان‌مدت ثابت بماند زیرا انتظار می‌رود اوپک‌پلاس برنامه تولید خود را بدون تغییر نگاه دارند.

پنج منبع اوپک‌پلاس روز سه‌شنبه گفتند: این ائتلاف احتمالاً برنامه کنونی کاهش تولید نفت را بدون تغییر نگه دارد، زیرا امیدها برای افزایش تقاضای چین با نگرانی‌ها درباره تورم و اقتصاد جهانی تا حدودی متعادل شده است.

کد خبر 468035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =