دانش‌آموزان و دبیران بوشهر توانمند می‌شوند/ توزیع بسته‌های علمی آموزشی از سوی نفت در استان

مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز برای ارتقا و توانمندسازی معلمان و محصلان استان بوشهر طرح‌هایی را در کنار طرح‌های توسعه فضای آموزشی در حال اجرا دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، با اجرای توافق همکاری آموزشی شرکت ملی نفت ایران و اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر، ارتقای مهارت حرفه‌ای دبیران دوره‌های متوسطه اول و دوم، توانمندسازی دبیران مستعد و علاقه‌مند به تدریس کنکور، توزیع بسته‌های آموزشی، مشارکت دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در آزمون‌های جامع کنکور، مشارکت دانش‌آموزان با امید به قبولی در کنکور در همایش جمع‌بندی کنکور و تقویت و کیفیت‌بخشی آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم برای جامعه استان بوشهر محقق شد.

این توافق‌نامه مهرماه امسال از سوی مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران و علی موحدی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر امضا شده است و به مدت یک سال ادامه دارد.

بابک دارابی در جریان بازدیدی که روز چهارشنبه (پنجم بهمن‌ماه)، از روند اجرای این دوره‌ها داشت، گفت: هدف از برگزاری دوره‌های کنکور برای دانش‌آموزان استان بوشهر توانمندسازی و موفقیت آنهاست تا بتوانند در آینده خدمات بیشتری به شهر و شهروندان خود برسانند.

وی به اجرای تعهدهای مسئولیت اجتماعی صنعت نفت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در بحث زیرساخت‌ها مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز احداث ساختمان‌های آموزشی را در دست داشتیم و در شهریوری که گذشت ۱۲ مدرسه در این استان افتتاح کردیم و انتظار می‌رود تا بهمن‌ماه ۲۲ پروژه دیگر در این زمینه در استان تکمیل شود که ۱۸ مدرسه مربوط به پارس‌جنوبی است، همچنین تا پایان شهریور آتی تعداد مدارس تکمیل‌شده به ۲۶ مدرسه می‌رسد.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت درباره حمایت صنعت نفت برای تقویت سیستم آموزشی استان نیز توضیح داد: در موضوع سیستم آموزشی سعی کردیم تقویت و افزایش مهارت‌های معلمان را در کنار آموزش محصلان دنبال کنیم.

دارابی با بیان اینکه سال‌های گذشته آموزش محصلان تمرکز حمایت‌های صنعت نفت از آموزش‌وپرورش بوشهر بود، تصریح کرد: بعد از تجارب سال‌های اخیر به این نتیجه رسیدیم که محصلان پس از پایان دوره می‌روند و این معلم‌ها هستند که می‌مانند و برای توسعه پایدار نیازمند توانمندسازی معلمانی هستیم که همه به آنها مدیون هستیم.

ارتقای مهارت‌های افراد در اولویت

وی بر لزوم مهارت‌آموزی در جامعه تأکید کرد و گفت: شاید کنکور مسیر خوبی باشد، اما حرفه‌آموزی در جهان حرف اول را می‌زند، فضای موجود در استان بوشهر می‌طلبد که دانش‌آموزان حرفه‌آموزی کنند و معلمان باید این موضوع را برای دانش‌آموزان تبیین کنند تا در کنار تحصیل کسب مهارت کنند.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز از تلاش وزارت نفت برای حمایت از حرفه‌آموزان یاد و تصریح کرد: در حال آموزش هزار نفر از هنرجویانی هستیم که مدرک تحصیلی دارند تا با مهارت‌آموزی و گرفتن گواهینامه و دریافت کد مرتبط، بتوانند در صنعت خدمت‌رسانی کنند، یا اگر علاقه‌مند باشند، بتوانند روی پای خود بایستند.

دارابی در تشریح این دوره‌ها افزود: از جمله این رشته‌ها برق، ابزار دقیق و مکانیک است که دوره‌ها در حال برگزاری هستند و امیدواریم پایه خوبی برای صنایع پیرامونی خودمان باشد تا بومی‌گرایی محقق شود و افرادی در صنعت به‌کار گرفته شوند که از بچه‌های همین منطقه باشند.

با اجرای پروژه‌های صنعت نفت، بوشهر از فضای آموزشی بی‌نیاز می‌شود

علی موحدی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر نیز در جریان این بازدید، ضمن قدردانی از خدمات وزارت نفت و توجه ویژه جواد اوجی، وزیر نفت و پشتکار بابک دارابی گفت: با همت مجموعه صنعت نفت بیش از ۳۰ پروژه فعال و نیمه‌فعال مدارس آموزشی پژوهشی کنگان جم و عسلویه به نتیجه می‌رسد.

وی تنها پروژه‌های فعال استان بوشهر را تنها پروژه‌هایی دانست که نفت در آنها مشارکت دارد و افزود: امیدواریم طبق پیش‌بینی‌ها تا مهر آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد تا حداقل ۳ تا ۴ سال آینده‌ به مدارس جدید نیاز نیاز نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در استان را موجب ارتقای جایگاه آموزش‌وپرورش و جایگاه دانش‌آموزان در کنکور برشمرد و تصریح کرد: توزیع بسته‌ها و دوره‌های علمی و آموزشی و برگزاری نشست‌های مشاوره آموزشی تقویت معلمان و دانش‌آموزان را به‌دنبال داشته است.

در جریان برگزاری این دوره‌ها ۵ هزار و ۲۶۷ معلم به‌صورت حضوری و در مجموع ۲۰ هزار معلم در این دوره‌ها آموزش دیدند.

در جریان بازدید مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران از روند اجرای تعهدات توافق‌نامه، به تعدادی از دانش‌آموزان بسته‌های علمی و آموزشی به‌صورت نمادین اهدا شد و قرار است این بسته‌ها در بین دانش‌آموزان استان توزیع شود.

کد خبر 468144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =