ذخایر ارزی قابل اطمینانی داریم و پول حاصل از فروش نفت به کشور بازمی‌گردد

رئیس‌جمهوری گفت: به مردم و فعالان اقتصادی اطمینان می‌دهم که ذخایر ارزی خوب و قابل اطمینانی داریم و پول حاصل از فروش نفت به کشور بازمی‌گردد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه (۱۱ بهمن‌ماه) در هشتمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و سالروز ورود امام راحل به میهن با بیان اینکه در روز تحویل دولت سیزدهم تورم کشور قریب به ۶۰ درصد بود که با تلاش دولت‌مردان با کاهش ۲۰ درصدی، نرخ تورم به ۴۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: با وجود مشکلات منطقه‌ای و جهانی، برای مهار تورم و گرانی‌ها اقدام‌های خوبی صورت گرفت، به‌طوری که در ۶ ماه نخست دولت یعنی تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش تورم در بخش‌های مختلف بودیم.

وی با بیان اینکه به مردم و فعالان اقتصادی اطمینان می‌دهم ذخایر ارزی خوب و قابل اطمینانی داریم و پول حاصل از فروش نفت به کشور بازمی‌گردد، افزود: بیش از ۹۰ درصد داد و ستد و تجارت کشور در بازار ارز نیمایی اتفاق می‌افتد و ارز حاصل از صادرات به بانک مرکزی و خزانه دولت بازمی‌گردد.

رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که با وجود ذخایر ارزی مناسب حاصل از فروش نفت، برخی رسانه‌ها مطرح می‌کنند که چرا اثرات آن در سفره مردم آن‌طور که باید مشاهد نمی‌شود، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم کشور دارد اداره می‌شود، پرداخت‌ها و حقوق و دستمزدها بدون تأخیر انجام می‌شود، باید پرسید اینها چگونه و از کجا پرداخت می‌شود. وقتی دولت ما هنوز رأی اعتماد نگرفته بود و با دولتمردان قبل در نشست دولت شرکت کردم، بحث در آن نشست این بود که ما حقوق مرداد ۱۴۰۰ را چگونه باید پرداخت کنیم؟

رئیسی در پاسخ به این پرسش که چرا مردم درآمدهای حاصل از فروش نفت و ارزی را که داخل کشور می‌آید در سفره خود احساس نمی‌کنند، گفت: ۴۸۰ هزار میلیارد تومان از کسری بودجه سال ۱۴۰۰، از درآمدهای کشور از محل فروش نفت و مالیات پرداخت شده و امسال هم همین اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه منابع کشور به نحوی مدیریت شده است که امسال هم بین منابع و مصارف، تعارضی وجود نداشته باشد، اظهار کرد: دولت با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، منابع و مصارف را مدیریت کرده تا دچار کسری بودجه نشود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز دشمن از اقدام‌های ما در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها عصبانی شده است، افزود: صادرات نفت ما با وجود تحریم افزایش یافته، کشور رشد ۵ درصدی را تجربه کرده است، برخلاف خواست دشمن قریب به یک میلیون اشتغال ایجاد شده و هر آنچه که دشمن خواسته با اراده ملت و خدمت‌گزاری دولت خلاف آن محقق شده است.

کد خبر 468229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =