وزارت نفت دولت سیزدهم از توان دانش‌بنیان‌ها استفاده شایانی کرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم و وزیر نفت از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده مطلوبی کرده است.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه وزارت نفت این اعتقاد را دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند و از این راه کمبودها و فاصله‌ای را که کشور با کشورهای پیشرفته دارد، جبران کند، اظهار کرد: با دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و گاز و ارتقای دانش فنی می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی و تجهیزات را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی افزود: در کشور شرکت‌های فنی مهندسی بسیاری وجود دارد که بخش عمده‌ای از آنها دانش‌بنیان هستند و توانسته‌اند در طراحی و ساخت تجهیزات و تولیدات اقلام مورد نیاز صنایع نفت و گاز نقش‌آفرینی کنند و اقدام‌های بزرگی را رقم بزنند و با تولید بار اول اقلام راهبردی زمینه‌ساز دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به موضوع پالایشگاه‌های فراسرزمینی نیز اشاره و تصریح کرد: پالایشگاه‌داری فراسرزمینی باید مورد توجه قرار گیرد و از دانش و فناوری کشور استفاده شود. در واقع با این اقدام‌ها می‌توانیم نیازهای کشورهای دوست و همسایه را برطرف کنیم و مقیاس تولیداتشان را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

قادری اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم و وزیر نفت تأکید دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌ها استفاده شود و تلاش‌های خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

کد خبر 468565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =