تحریم تولیدکنندگان نفت باعث کمبود انرژی می‌شود/ اوپک پلاس درباره افزایش تولید محتاط است

وزیر انرژی عربستان هشدار داد که تحریم‌ علیه کشورهای تولیدکننده و در پی آن کاهش سرمایه‌گذاری در طرح‌های افزایش ظرفیت تولید باعث کمبود انرژی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، عبدالعزیز بن سلمان در یک کنفرانس صنعتی در ریاض هشدار داد که تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری اندک در بخش نفت و گاز می‌تواند منجر به کمبود منابع انرژی شود.

اتحادیه اروپا و شماری از کشورهای غربی مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرده و این موضوع باعث کاهش صادرات انرژی روسیه شده است.

بن سلمان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تحریم‌ها چگونه بر بازار انرژی تأثیر می‌گذارد، گفت: تحریم‌ها، نبود سرمایه‌گذاری‌های تازه شرایط را پیچیده می‌کند و این اوضاع کمبود انرژی را برای مواقع نیاز رقم می‌زند.

وزیر انرژی عربستان بدون اشاره به کشوری خاص گفت: عربستان سعودی در حال تلاش برای ارسال گاز مایع (ال‌پی‌جی) به اوکراین برای تأمین سوخت مصارف پخت‌وپز و گرمایش است.

بن‌سلمان در پاسخ به پرسشی درباره  اینکه از پویایی بازار انرژی در سال ۲۰۲۲ میلادی چه درس‌هایی گرفته شد، اظهار کرد: مهمترین درس این است که بقیه جهان به اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش) اعتماد کنند.

وی تصریح کرد: ما گروهی مسئول از کشورها هستیم که مسائل مربوط به سیاست‌های مربوط به بازار انرژی و نفت را دنبال می‌کنیم و خود را درگیر مسائل سیاسی نمی‌کنیم.
وزیر انرژی عربستان گفت: اوپک‌پلاس درباره افزایش تولید نفت محتاط است.

ائتلاف اوپک‌پلاس در اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی توافق کرد برای حمایت از بازارهای جهانی نفت خام، عرضه  نفت خود را از نوامبر پارسال تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی روزانه ۲ میلیون بشکه یعنی حدود ۲ درصد از تقاضای جهانی کاهش دهد.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس چهارشنبه هفته گذشته (۱۲ بهمن‌ماه) این تصمیم را تأیید کرد و پیام اصلی در طول نشست این بود که این ائتلاف تا پایان توافق در مسیر خود باقی می‌ماند.

کد خبر 468649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =