۹۷ درصد منابع بودجه عمومی امسال دولت محقق شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عملکرد ۱۰ ماهه قانون بودجه امسال و پیش‌بینی منابع و مصارف آن تا پایان سال نشان می‌دهد که منابع عمومی بودجه حدود ۹۵.۵ درصد نسبت به مصوبه مجلس و ۹۷ درصد نسبت به لایحه دولت محقق شده است.

به گزارش شانا، مسعود میرکاظمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها با محور تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اظهار کرد: در بودجه امسال یک‌هزار و ۳۹۴ هزار میلیارد تومان منابع عمومی دیده شده بود که در ۱۰ ماه امسال یک‌هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان آن تحقق یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم به یک‌هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان برسد که در این صورت مقدار تحقق منابع بودجه عمومی به ۹۵.۵ درصد برسد.

وی افزود: فروش داخلی فرآورده‌های نفتی و گاز افزایش داشته و از سوی دیگر مصرف داخلی نیز افزایش پیدا کرده و به‌دنبال آن صادرات کاهش یافته که این یک نقطه ضعف است. همچنین منابع حاصل از فروش داخلی گاز ۸۵ درصد و منابع حاصل از صادرات اتان، گاز مایع و گوگرد نیز ۷۰ درصد تحقق یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه درآمدهای پیش‌بینی شده در تبصره ۱۴ قانون بودجه در ۱۰ ماه امسال در عمل ۳۷۱ هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: درآمدهای پیش‌بینی شده در این تبصره ۷۰ درصد عملکرد داشته و ۳۰ درصد از آن تحقق پیدا نکرده است. پیش‌بینی ما این است که درآمدها از این تبصره تا پایان سال به ۵۱۳ هزار میلیارد تومان برسد که حدود ۸۱ درصد تحقق را نشان می‌دهد.

کد خبر 468719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =