رئیس‌ مجلس از  غرفه وزارت نفت در نمایشگاه توانمندی‌های علمی و صنعتی تولید داخل بازدید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی از غرفه وزارت نفت در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که در مجلس برپاست شده است بازدید کرد.

به گزارش شانا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل بازدید کرد.

در جریان این بازدید، وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزیر نفت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه طی سال‌های گذشته، گفت: یکی از مسائل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، جلوگیری از هدررفت گازهای مشعل‌ در مجموعه‌های نفتی بود که بر این اساس و مطابق برنامه‌ریزی‌ها برای تعیین تکلیف این موضوع قراردادهایی امضا شده است و تا پایان دولت سیزدهم این امر به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

در ادامه مهدی احمدی مروست، جانشین معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت در تشریع عملکرد این مجموعه گفت: این پژوهشگاه بزرگترین پژوهشگاه صنعت نفت در خاورمیانه است که کل زنجیره صنعت نفت را از حیث توسعه دانش فنی پوشش می‌دهد؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب در بازدید از این مجموعه مورد تأکید قرار دادند.

در ادامه این بازدید، غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی فناوری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت از افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال به بیش از ۵۵۰ شرکت خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این حوزه بارها تأکیدهای جدی داشته‌اند که امروزه شاهد به ثمر رسیدن نتیجه آنها هستیم.

در این بازدید قالیباف ضمن تأکید بر اهمیت توجه به نگاه بلندمدت به مسائل محیط زیستی و اقتصادی در حوزه صنعت نفت تصریح کرد: امروزه تبدیل انرژی فسیلی به الکترونیکی در دنیا بیش از ۵۰ درصد است بنابراین باید به این عدد دست یابیم که تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمبود قانون در حوزه سرمایه‌گذاری وجود ندارد، اظهار کرد: سر جمع اعداد و ارقام سرمایه‌گذاری‌ها مشخص است اما برای رفع مشکلات این حوزه باید به سمت بهینه‌سازی گام برداریم.

در ادامه بازدید قالیباف از بخش صنعت نفت نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل بر مسئله هوشمندسازی، کاهش حجم گاز مصرفی، جلوگیری از قاچاق سوخت، جلوگیری از کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت، دستیابی به خودکفایی در حوزه استفاده از کاتالیست‌های تولید داخل برای همه پتروشیمی‌های کشور، بهره‌مندی بیشتر از توربین‌های تولید ملی و ... تأکید شد.

شایان یادآوری است که نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل پیش از این و برای نخستین بار در حسینیه امام خمینی (ره) و در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد و اکنون دومین نمایشگاه در مجلس شورای اسلامی برپا شده است.

در این نمایشگاه توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های نفت و پتروشیمی، صنایع معدنی و اکتشافی، الکترونیکی و مخابرات، هوافضا و ماهواره، خودرو، کشاورزی و غذایی، حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، بخش مسکن، لوازم خانگی، نساجی، صنایع آبزی‌پروری، آبخیزداری، صنایع برق و نیروگاهی و سدسازی و طرح‌های مدیریت آب، و فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۹ بهمن‌ماه در مجلس شورای اسلامی برپا شده است.

کد خبر 468737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =